2.4

A Single Shot

En vacker och ung kvinnas död startar en spänd och atmosfärisk katt-och-råtta-lek mellan jägaren John Moon och några hårdkokta brottslingar.

Originaltitel A Single Shot
Regissör David M Rosenthal
Manus Matthew F Jones
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Sam Rockwell, Kelly Reilly, William H Macy, Jeffrey Wright, Jason Isaacs, Joe Anderson (II), Ted Levine, Ophelia Lovibond, Amy Sloan, W Earl Brown, Heather Lind, Christie Burke, Jenica Bergere, Lana Giacose, David Flannery

jonbo
2016-08-13
Bra skådisar fast i långsamt flytande sörja.
KyLLo
2016-06-05
Påminner lite om Jägarna. Den engagerar inte. Det blir för utdraget.
2016-03-23
Rockwell gör en bra insats i detta skitiga drama. Tyvärr engagerar inte storyn och absolut inte för att täcka upp 110 minuter. Såna här filmer brukar ha något att berätta, men i A single shot´s fall vet jag inte.
Engravadlax
2015-07-27
Problemet är snarare att historian inte är särskilt välskriven. Bygger upp ok, men Rosenthal verkar inte riktigt veta hur filmen ska sluta.
Djason
2015-05-16
Långsam film men med ett bra foto och passande musik. Jeffrey Wright är grym men klart bäst är Sam Rockwell. Dock är inte själva historian särskilt nyskapande.
Berniey
2014-12-17
Alldeles för långsamt berättat, men det gick att se med vissa förtjänster
Hanness
2014-12-06
Tyckte den var sevärd.
WillyV
2014-09-21
Jag gillade den, spännande och tillräckligt verklighetsnära. Flera högklassiga skådisar, skönt backwater-country, grått och smutsigt. Har inget nytt att tillföra och ingen av karaktärerna går att sympatisera med, så engagemanget blir, som en konsekvens av ovanstående, ytligt.
Ghostface
2014-09-19
Sam Rockwell vill vara Christian Bale. Filmen vill vara The Machinist och Winter´s Bone samtidigt. Blir inte super då.
Astrojacob
2014-09-16
Nåt av det bästa i år, om man har vett på att uppskatta suverän klippning, mörkt ljus, suveränt foto o en förtätad obehaglig känsla med superbt soundtrack genom hela filmen. Både Rockwell o Jeffrey Wright agerar i Oscarsklass. Vafan e de me er gratistankare? Femman stenklar. Imdb-betyget en jävla förolämpning!