3.3

A Snake of June

Psykiatern Rinko utpressas av en före detta patient som visar sig ha samma sjukdom som Rinko själv.

Originaltitel Rokugatsu no hebi
Regissör Shinya Tsukamoto
Manus Shinya Tsukamoto
Genre Mysterium, Drama, 2000-tal
Skådespelare Asuka Kurosawa, Yuji Kohtari, Shinya Tsukamoto, Mansaku Fuwa, Tomorowo Taguchi, Susumu Terajima, Shûji Ôtsuki, Ikko Suzuki, Tomoko Matsumoto, Masato Tsujioka

AlbertSpica
2013-12-28
Snyggt foto och behaglig stämning men tyvärr blir det en jävla röra andra halvan.
zonk
2011-09-29
Trevlig liten klaustrofobisk svartvit sak, men inte nån av Tsukamotos bättre.. den går lite vilse, speciellt i slutet. Man minns med saknad t.ex. Tokyo Fist.
Jörmungandr
2011-08-20
Gårdagens film avnjöts med Snakedog IPA, Doggie Style samt en Green Flash IPA. Det är en skruvad japansk film och undertryckta sexuella känslor, om en man som övervakar en kvinna och får henne att göra sådant som han tror att hon vill t.ex. klä sig i kortkort och köpa en massagestav som hon ska ha i sig när hon går runt (denna styr han vibratorn på). Japaner är bra på sånt här och filmen är klart sevärd!
ses11
2010-10-29
Härlig cyberpunk-estetik, en fascinerande sexuell studie i stil med "Eyes Wide Shut", fantastiska skådespelarprestationer, kort sagt en mirakulös film.

2010-07-05
en ganska enkel historia som Tsukamoto förvandlar till en extraordinär filmupplevelse. Fotot och musiken är magnifikt - det är mycket stämningsfullt och den höga nivån på skådespeleriet gör att man inte kommer glömma filmen på ett bra tag - och man kommer att vilja se den fler gånger. Eftersom tempot dock är lite väl långsamt ibland landar betyget på en stabil 4a.
elzplz
2009-07-20
snyggt foto och helt okej story, men av någon anledning fann jag bara denna tristtristtrist. förväntade mig något helt annat.
icosikaipent
2006-10-28
First off, Asuka Kurosawa är otroligt vacker. Snyggt foto och som vanligt bra musik, dock tenderar det till att bli lite överdrivet på sina ställen, intressanta ämnen, som vanligt när det gäller Tsukamoto.
Mewtito
2006-10-19
Ah, Tsukamoto!
yangbo
2006-09-22
mycket svag 3a, inte alls lika sjuk och spännande eller konstig som jag trodde, därför blev den lite odynamisk.
(finnsinte)
2006-07-31
Rätt bisarr film. Ganska bra, men jag föredrar mer "stillsamt" filmspråk. Det regnar.