3.4

A Star Is Born

Countrystjärnan Jackson Maine upptäcker en supertalang i okända Ally. De blir förälskade och han leder henne till rampljuset, men medan Allys karriär skjuter i höjden dras Jackson med alkoholism och inre demoner.

Originaltitel A Star Is Born
Regissör Bradley Cooper
Manus Bradley Cooper, Will Fetters, Eric Roth
Genre Drama, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Lady Gaga, Bradley Cooper, Sam Elliott, Andrew Dice Clay, Anthony Ramos, Rafi Gavron, Dave Chappelle, Michael Harney, Ron Rifkin, Barry Shabaka Henley, Michael D Roberts, Greg Grunberg, Jacob Schick, Drena De Niro, Marlon Williams (III), Eddie Griffin

HerrNenne
2019-10-10
Alkoholism, misär, platt musik och knappt några karaktärer man kan tycka om eller bry sig om. Mest jobbig att titta på, och oftast för att den är så pinsam. Gillade två saker med den. Sam Elliott, och den olivgröna Gibsongitarren. Resten var kasst. Och det var kasst i en evighet kändes det som innan den äntligen tog slut.
snurr
2019-10-08
Första halvan är fantastisk, men sen tappar den typ allt. Men bra musik och bra skådespelare, så en stark 3:a för det.
ledsenpirat
2019-10-06
Jag är skeptisk till varför förhållandet ens startar, men när jag glömt bort det fungerar filmen ett tag mot slutet. Det känns ändå som jag sitter och tittar på en flickdrömssaga med lite svärta. Skådespelarinsatserna varierar från ok till knappt ok.
Johjt
2019-10-05
Herregud vad slutet TOTALFÖRSTÖRDE filmen.
dafreakish
2019-08-17
Inte särskilt golvad av denna överhypade film. Imponerande skådespel, fantastisk musik och starkt slut är de största plussen. Men jag blir inte särskilt tagen. Anar att hypen tog över och förväntningarna blev för stora.
StansGoasteMos
2019-08-10
Shallow, dragdrottningarna och hunden är det enda som är värt i denna filmen. Sättet han raggar upp henne på är så creepy! Kunde inte släppa tanken på att det hela hade känts mycket mer trovärdigt om han visade sig vara psykopat. Han är en stalker som inte accepterar ett nej.
TantGrön
2019-08-08
fantastisk rakt igenom.. skit i vad förstå-sig-påarna säger.. detta är guld <3 femma med råge
Zipper
2019-06-10
Jo men ja. Den är ju definitivt inte äckelsexistisk som Cukors version, och det var en lättnad. Lady Gaga var en positiv överraskning, har bara sett henne i American Horror Story tidigare och det var inte särskilt övertygande gällande hennes skådespelartalang. Men hon känns väldigt äkta här. Musiken i första halvan är grym.
Julius
2019-04-28
Generisk musik och förutsägbart rakt igenom.
vonadel
2019-04-21
Så har även jag sett denna hajpade film. Lever den då upp till förväntningarna? Ja, jag tycker nog faktiskt det. Bra musik och gripande. Kändes lite orealistisk ibland, men har överseende med det då det i övrigt finns mycket bra. 8/10