3.4

A Star Is Born

Countrystjärnan Jackson Maine upptäcker en supertalang i okända Ally. De blir förälskade och han leder henne till rampljuset, men medan Allys karriär skjuter i höjden dras Jackson med alkoholism och inre demoner.

Originaltitel A Star Is Born
Regissör Bradley Cooper
Manus Bradley Cooper, Will Fetters, Eric Roth
Genre Drama, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Lady Gaga, Bradley Cooper, Sam Elliott, Andrew Dice Clay, Anthony Ramos, Rafi Gavron, Dave Chappelle, Michael Harney, Ron Rifkin, Barry Shabaka Henley, Michael D Roberts, Greg Grunberg, Jacob Schick, Drena De Niro, Marlon Williams (III), Eddie Griffin, Rebecca Field, Willam Belli, Gabe Fazio

2020-06-19
Lady Gaga imponerar i denna klyschiga gäspfest. Ytligt, platt och med stor ambition att sälja musik åt den inte så nogräknade pöbeln. Absolut inte outhärdligt dåligt, bara ointressant, utdraget och fruktansvärt tillrättalagt. (5/15)
Stan
2020-03-23
snäll trea. börjar bra. hastigt och lite krystat slängs de in i ett förhållande och man irriterar sig mest på gaga, särskilt i början. men oväntat bra skådespeleri av båda parter. musiken som har slaktats ens öron till förstörelse under en väldigt lång tid blev jag förvånad när jag faktiskt tyckte det var höjdpunkten
Christofer
2020-01-08
2019-11-10: Fantastiskt underhållande, bättre än väntat. Kul att se Gaggis vara mänsklig och göra något äkta, inte minst genom att (typ) driva med sig själv (eller åtminstone den musik hon gör till vardags) i filmen dessutom.
idaho1981
2019-12-30
Helt ok med bra skådespeleri (dock inte oscarsklass) och fin regi av Cooper. Men historien håller inte hela vägen och har setts för många gånger förr, så inget originellt och man känner inte riktigt något för karaktärerna tyvärr.
Andreas_
2019-12-26
Väldigt bra första film av Bradley Cooper som regissör som även spelar huvudrollen vilket han gör riktigt bra som alltid, Lady Gaga debuterar som skådis och gör det bra, inte världsklass men bra för att vara en sångerska och hennes första riktiga filmroll, kemin mellan dom fungerar och filmen levererar på beröringspunkterna men tyvärr inte så mycket som jag hade hoppats och jag tycker inte riktigt att man får känna av den misär och riktiga sorg som man borde ha fått känna med någon som är fast i ett missbruk men det är ändå nära toppbetyget, välgjort drama helt enkelt även om det drar iväg mot lite melodrama mot slutet och jag kan verkligen rekommendera denna för alla som gillar en bra drama och faktiskt bra musik trots att musiken inte faller en i smaken personligen. Betyget blir en stark 4:a
Tatty
2019-12-11
Så stark och sorglig film men ack sjukt bra!! Herregud, jättebra film och jag älskar filmen! Bradley Cooper och Lady Gaga, de är sjukt bra i filmen! Älskar hela filmen, skådespelarna och musiken i filmen!
Körsbär
2019-12-07
Jovars, inte waow. Men bra.
Afflicter
2019-11-28
Okej, trots ett väldigt klyschigt och hackigt manus. Skulle inte stå på egna ben om det inte vore för Lady Gaga, den enda riktiga artisten här.
mammene
2019-11-09
Kändes bra i första halvan, men jag fick egentligen inga känslor för personerna. Deras duettsång är det mest fantastiska i denna film, men sedan ebbade magin bara ut och jag tyckte det gick på tomgång. Trodde jag skulle falla mer för det här.
HerrNenne
2019-10-10
Alkoholism, misär, platt musik och knappt några karaktärer man kan tycka om eller bry sig om. Mest jobbig att titta på, och oftast för att den är så pinsam. Gillade två saker med den. Sam Elliott, och den olivgröna Gibsongitarren. Resten var kasst. Och det var kasst i en evighet kändes det som innan den äntligen tog slut.