2.1

A Very Murray Christmas

Oroad för att ingen ska dyka upp till sin TV-show på grund av en fruktansvärd snöstorm i New York City, väntar Murray på sina inbjudna. Genom lite tur och tålamod, anländer gästerna till Carlyle Hotel för att med dans och sång skapa julstämning.

Originaltitel A Very Murray Christmas
Regissör Sofia Coppola
Manus Sofia Coppola, Mitch Glazer, Bill Murray
Genre Kortfilm, Musikal, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Bill Murray, Paul Shaffer, George Clooney, Miley Cyrus, Amy Poehler, Julie White, Jenny Lewis, Rashida Jones, Jason Schwartzman, Chris Rock, Maya Rudolph, Michael Cera, Dimitri Dimitrov, David Johansen, Thomas Mars, Frédéric Moulin
Filmnummer 119790

Strongbow
2018-12-20
En bagatell? Javisst! Men en mysig julbagatell med många fina sångnummer där Phoenix sticker ut. I sin genre en stabil trea era julhaters!
gjoob
2018-02-22
Så otroligt tråkigt och inspirationslöst att jag storknade. Fcik mig nästan att byta uppfattning om Murrays "storhet". Trots att den var kort, satt jag ändå och väntade på att den skulle ta slut.
eriqk
2017-12-25
Njaaae
2017-12-24
Idén var kul men resultatet rätt ointressant och kanske också tråkigt.
2017-08-14
Över förväntan men ändå inte särskilt bra.
larsen1976
2017-03-24
Tyvärr det sämsta Bill Murray gjort....
ASSFACE
2016-01-04
Ok för att vara julfilm. Kul med många olika sångröster och olika sångförmågor.
tvamvarg
2015-12-31
Soft.
RunRiot
2015-12-30
Vad är detta för segt, deppigt skit? Hade uppskattat den mer om den varit hälften så lång, men den tog ju för fan aldrig slut. Scenen med Chris Rock var nog det enda jag riktigt gillade med den.
Lotso
2015-12-26
I sin helhet är detta ingen särskilt vidare bra film. Vad som gör den okej och inte bottennapp är att Bill Murrays klassiska sarkastiska humor kommer ibland här och där och det fick mig att skratta från då och då. Ironiskt nog så tyckte jag även att Miley Cyrus var n av de bättre sakerna med filmen. Älskade också sångnumret som involverade George Clooney, det var faktiskt roligt. Men i det stora hela är det alldeles för tunt manus och för tok för många sångnummer efter varandra som gör det blir tråkigt väldigt snabbt. Humorn i det stora hela var också inte särskilt imponerande, mer än att det var just skådespelarna i scenarion som gjorde det roligt. Den seriösa dramatiken som ligger och spelar i bakgrunden går heller inte ihop med resten av filmen. Det hela känns som de ville spela in en julskiva, men i slutändan kom på de kunde tjäna in mer pengar om de gjorde om det till en film.