1.7

A Viking Saga: The Darkest Day

En munk måste föra en helig skrift till säkerhet samtidigt som han jagas av en grupp blodtörstiga vikingakrigare.

Originaltitel A Viking Saga: The Darkest Day
Regissör Chris Crow
Manus Chris Crow, Graham Davidson
Genre Äventyr, Action, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Richard Elfyn, Christopher Godwin, Mark Lewis Jones, Michael Jibson, Gareth John Bale, Ian Dicks, Lindsey Fickling, Paul Gamble, Paul Jibson

dudson
2019-11-25
Tristess har fått ett nytt namn iomed denna filmen. Sen att Vikingarna kunde så bra flytande engelska var nytt för mig.
2015-10-12
Dyster, grå, brutal och långsam. Inget av detta behöver vara negativt, men den här hade vunnit extremt mycket på att ge oss lite "story" bland vandrandet och mumlandet - för fotot, miljöerna och skådisarna är det inget större fel på.
pufred
2015-03-03
En munk flyr från vikingar med en helig bok efter plundringen av Lindisfarne. Det är rått, kargt och barskt både naturmässigt och karaktärsmässigt. Hela filmen har en aura av b över sig och den är antagligen värd en 1:a. Men jag gillar försöket och vikingatiden så en svag 2:a kanske?
MinotaurKing
2013-08-16
under snittet. men storyn är intressant. då den ger en intressant vinkel på historien om Ragnar Lodbrok och Lindersfarne.
Robkiller
2013-07-27
En munk jagas av otäcka vikingar som vill stjäla en religiös bok... det täcker väl in större delen av filmen. Väldigt bildskön film i skogsmiljö, men ändå så blir det mest en massa gående, pratande och springande. Även om den är väldigt rå så saknas det tyvärr vettig regi när det väl händer nåt. Den får duga p.g.a fotot, men hade ju inte skadat med lite mer handling, vettiga skådisar och en bättre regi. Berättarrösten i början och slutet är dock bra.