2.4

A Virgin Among the Living Dead

En ung kvinna anländer till släktingar för att hämta sitt arv, men upptäcker att alla är levande döda.

Originaltitel Christina, princesse de l'érotisme
Alternativ titel Christina, Princess of Eroticism
Regissör Jesus Franco
Manus Jesus Franco
Genre Komedi, Vuxenfilm, Skräck, 70-tal
Skådespelare Howard Vernon, Christina von Blanc, Britt Nichols, Rosa Palomar, Anne Libert, Jesus Franco, Nicole Guettard, Nadine Pascal, Rose Kiekens, Paul Muller, Alice Arno

Dele
2016-01-04
Här finns några få estetiskt effektiva scener. I övrigt så är manuset riktigt tramsigt, och i stort sett alla kvinnor får visa sig nakna. Gäsp. Betygstvåan är svag.
Ondskapt
2013-07-29
Här har vi Franco i sitt esse, en Franco som bryr sig om mer än att mata oss överfulla med stel dialog eller eviga sleazescener. Flum bjuds det på i överflöd, men det är väldigt snyggt och fascinerande konstigheter som Franco dukar upp här. Stämningen finns och förstärks av att budgeten är påtagligt halvlåg, miljöerna och musiken gör också sitt. Sen tackar man ju inte nej till att se Howard Vernon plinka iväg på pianot som en besatt, eller varför inte se Jess själv spela en skumt utvecklingsstörd figur? Hur som helst så är det här ett bevis på att Franco kunde betydligt mer än skräp. Bästa Franco hittills för min del.
dudson
2011-11-10
Franco flumm när det var som mest&värst,,men måste infoga att ibland är det väldigt konstnärligt visuellt på sina ställen,,och slutet är riktigt vackert!!
Terran
2010-11-05
Det som är bra är jättebra, och det som är dåligt är jättedåligt. Detta resulterar i medelbetyget 2,5, och så plusar man på lite för den snygga titeln och den snygga tjejen. Då blir det en svag trea :)
Ihsahn
2009-06-20
Det finns många frågor som aldrig kommer få något svar. Vad handlade den här filmen om egentligen? Vad var dröm och vad var verklighet? Varför allt tjat om voices of death? Och viktigast av allt: vem är så dum att han ger finansieringspengar till en så inkompetent klåpare som Jesus Franco? Frågor frågor... Kan tilläggas att jag såg den här när jag åkte tåg, vilket den inte var helt lämplig för alla gånger.
metz
2004-05-19
Den var så dålig att jag var tvungen att kolla om på filmen en gång till direkt när jag sett klart den...
NoWireHangers
2004-05-04
Franco lyckas skapa rätt bra stämning i vissa scener. I övrigt är det betydligt mer oinspirerat än de filmer han gjorde bara ett par år tidigare, som hade fantastisk musik, ständigt bra kameraarbete som gjorde att filmerna var njutningar att se även när tempot var lågt. Men den här filmen känns som en början på hans väg mot senare års oinspirerade och rutinmässiga filmer, även om denna är bättre än vissa av dem. Christina von Blanc har inte heller någon "screen presence" att tala om jämfört med Soeldad Miranda. En fördel är dock att filmen är kort (versionen jag såg var 75min, ungefär en halvtimme kortare än Female Vampire, som tycks oändlig). Vill man se riktigt bra Franco, se t.ex. She Killed in Ecstasy, Vampyros Lesbos eller Eugenie De Sade.
niebaotan
2004-01-14
Mysko film, härlig stämning men jag behöver se om den för en tänkbar höjning i betyget.

2003-12-01
Är barnsligt förtjust i denna film. Lite pinsamt...
ultros
2003-10-12
De tuffa scenerna med zombies som kommer upp ur marken och annat vackert var bara med som 'deleted scenes' på min utgåva. Klar miss.