2.7

A Walk in the Woods

Efter att ha tillbringat två decennier i England återvänder Bill Bryson till USA. Han bestämmer sig för att det bästa sättet att återknyta till sitt hemland är att vandra genom Appalacherna med sina bästa vänner.

Originaltitel A Walk in the Woods
Regissör Ken Kwapis
Manus Michael Arndt, Bill Holderman
Genre Drama, Komedi, Äventyr, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Robert Redford, Nick Nolte, Emma Thompson, Mary Steenburgen, Kristen Schaal, Nick Offerman, R Keith Harris, Randall Newsome, Hayley Lovitt, Linds Edwards, Susan McPhail, Andrew Vogel, Derek Krantz, Gaia Wise, Mimi Gould

Skapad 2019-12-15 av niklasringdahl
Efter ett antal framgångsrika reseböcker och lång tid utomlands har Bill Bryson nu slagit sig till ro i sitt gamla hemland USA. Han trivs dock inte fullt med den vanliga vardagen och umgänge med f...   Läs mer »

Swamp
2021-03-29
Mysig feel good-film. Kul att se Robert och Nick Nolte i dessa rollerna. Det finns bättre filmer i denna genren (typ Sideways) men fortfarande helt ok och värd att se om man letar efter filmer i denna stilen
Nalleman
2021-01-17
Alltid gillat Robert Redford men haft mycket svårt för Nick Nolte. Så även i denna tämligen händelsefattiga historia. Det får bli en relativt svag tvåa i betyg.
Robkiller
2019-07-21
En del fina vyer, men dramat blir snabbt ointressant.
2019-03-18
Det här är väl själva definitionen på en trivselfilm. Det är trevligt att det får finnas filmer där det inte händer så mycket och där allt bara känns väldigt avslappnat. Humorn ligger på en lagom nivå, och fungerar oväntat bra, mest tack vare Redford. Hela vandringsgrejen är lite fascinerande också, kanske kan jag bli en sådan människa i ett annat liv
2019-03-14
Det här gillar jag, två "gubbar" på vift, det muttras, stånkas och skämtas, men de kommer också in på livsfrågor. En hisnande natur och lite lagom äventyr räcker långt för mig. Roligt att skådespelare som blivit lite till åren får vara med ett tag till och när man är så spjuveraktig som Robert Redford och även Emma Thomson så är det härligt att se, okey Nick Nolte hänger skapligt med han också, humöret är det i alla fall inget fel på. Stark 4:a.
annihilat0r
2017-01-26
"A Walk in the Woods" är en småputtrande film om charmen med att vandra. Upplevelsen upplevde jag som behaglig, och Robert Redford är faktiskt alltid Robert Redford.
Starkbröl
2017-01-09
Småputtrig gubbvandring men det händer absolut ingenting i hela filmen. Dock gillar jag ju vandringsfilmer...
Anaythea
2016-02-02
Mysig film som fick igång vandringslusten.
ulpe01
2016-01-18
Har läst det mesta av Bill Bryson och blev glatt överraskad av att den här boken blivit film. Filmen är inte så bra som boken, men har några roliga ögonblick här och där, vilket räcker till en trea. Underhållande.
2016-01-09
Småtrevlig men lite för tom och helt utan riktiga toppar eller minnesvärda ögonblick. Absolut inte dålig. Helt okej. Men inte mer.