2.9

A Walk on the Moon

En ung hemmafrus liv blir upp- och nedvänt när hon inleder en kärleksaffär med en dörrförsäljare.

Originaltitel A Walk on the Moon
Regissör Tony Goldwyn
Manus Pamela Gray
Genre Drama, Romantik, 90-tal
Skådespelare Viggo Mortensen, Diane Lane, Liev Schreiber, Anna Paquin, Tovah Feldshuh, Bobby Boriello, Mahée Paiement, Ellen David, Lisa Bronwyn Moore, Lisa Jakub, Joe Perrino, Howard Rosenstein

idaho1981
2016-04-21
Bättre än väntat. En del intressanta karaktärer, bra skådespeleri, men det är framförallt musiken som lyfter det hela. Svag trea.
filmfreak1
2015-09-03
Aldrig sett Liev Schreiber så här bra, äger varenda scen, och då är ändå Diane Lane lysande. Bra relationsdrama som har sina tårfyllda ögonblick.
KimEkberg
2009-11-25
jag älskar hur lik den här postern är den till "An education", eller vice verca.
September
2009-11-03
Älska Viggo Mortensen. Han gör en kanonroll igen. Gillar även Liew Schreiber, Lane och Paquin.
Lizzie
2009-07-21
Såg om denna igår för fjärde gången, och den är ftf lika bra. Om inte bättre :)
WillyV
2009-07-21
Nog var den förutsägbar, men det vägs upp av en bra tidskänsla och insatser av Paquin, Lane och Viggo i fallande ordning. Lite TV-filmskänsla och lite för konventionellt berättad. Men, dialogen har sina poänger, framförallt mellan mor och dotter. Lite naket därtill för de som låter sådant påverka betygen.
Edithea
2009-07-20
Inte så värst klyschig för att följa en sådan nedkörd mall. Stundom väldigt bra t.o.m.
nonno
2009-05-07
bra soundtrack! jag gillade filmen, den berörde mig emellanåt.
Paramis
2008-02-21
Följer en förutserbar mall från början till slut. Gråtscener och "du förstår när du blir stor" snack i överflöd. Märkte ingen hur perfekt Viggo Mortensens karaktär verkade vara. Han kunde ju allt, det störde mej oerhört. Det fanns inget jag gillade med denna film. Dålig !
LtdRichard
2007-10-20
Är nöjd över att man får se Lanes bröst, det bumpar den från en 2a till en 3a.