3.5

A World Without Thieves

Två tjuvar Wang Bo och Wang Li träffar en ung snickare som är på väg hem med alla sina pengar som han tjänat ihop för att bygga ett hus och hitta en fru. Men på samma tåg finns även mästertjuven Li och hans liga, som även de är ute efter pengarna.

Originaltitel Tian xia wu zei
Regissör Feng Xiaogang
Manus Feng Xiaogang
Genre Action, Drama, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Andy Lau, Ge You, Zhong Ping, Rene Liu, Li Bingbing, Wang Baoqiang

norenorama
2019-06-23
Väldigt mysig, gillar karaktärerna skarpt, väldigt sevärd.
Hypostas
2014-09-21
Dryg film. Ej sevärd.
foppa99
2013-09-25
stilen känns som Tsui Hark + John Woo o ändå e den lyckade mixen mellan gammal o ny asiatisk-film-stil o den Riktigt snygga upplösningen det enda som gör att jag inte tycker den e helt värdelös
-kakihara-
2013-02-22
Väldigt bra och underhållande film!
abercrombie
2012-08-13
Väldigt överdrivna karaktärer, lite som en tecknad film i det avseendet. Dock snyggt filmad och hyfsat manus. Bra tidsfördriv men förvänta dig inget underverk.
Ninjatroll
2008-10-16
Ficktjuvsduellerna eller vad man ska kalla det är grymt stilfulla. Överlag en väldigt bra film.
MaraJade
2007-04-20
Detta är nog den bästa film jag sett där handlingen till stor del utspelas på ett tåg. Bra handling, vackra vyer och ett suveränt slut.
Småfåglar
2006-11-22
Stereotypa karaktärer i en film full av produktplacering. Lång och utdragen historia. Dock fint foto
Eriol
2006-11-02
Sällan man ser en tågfilm eller ficktjuvsfilm nuförtiden. Här får man bägge i samma film! Mycket bra komik, action, och dramatik. Slutet på filmen är nog som det ska vara. Kan bero på att jag är halvkines! ;-)
niebaotan
2006-09-12
Stilfullt, spännande och underhållande, dessutom välspelat. Ge You gillade jag skarpt. Andy Lau är i sedvanlig ordning stabil. Filmen kändes mer europeisk än Kinesisk, inget negativt med det utan ett intressant val av Xiaogang...