2.8

Ab-normal Beauty

Jiney fotograferar och målar. Hon vinner tävlingar på skolan eftersom hon är väldigt duktig. En dag fastnar hon för att fotografera dödsögonblick, men intresset börjar utvecklas allt mer åt det morbida hållet.

Originaltitel Sei mong se jun

Zebulonm
2017-04-13
Filmen är ojämn.

2012-04-21
Don't bother. Jävligt lökig med ett uselt soundtrack. Twisten var dessutom så långsökt att tillochmed M Night Schamalamadingdong skulle garvat. Enda plussen kommer av våldet som kändes ovanligt rått för att vara Kina.
Cumlin
2008-02-13
Började mycket intressant och jag förväntade mig att det skulle utvecklas till något riktigt bra. Men det kändes som att det aldrig riktigt blev någonting av det hela. Filmen var mycket välgjord men storyn kändes lite för enkelspårig. Vet inte om filmen får en tvåa eller trea.
mingping
2007-09-17
Ännu en intressant film av en av Pangbröderna. Den är förvirrande men medryckande, slutet är minst sagt oväntat.
resistent
2007-09-11
Väldigt vackert filmad, men slutet var sådär. Kunde ha blivit en fyra.
Ninjatroll
2007-05-30
Bättre tekniskt än berättarmässigt, som vanligt med Pang-bröderna. Vissa delar är dock snudd på femma, men storyn har brister och den är inte speciellt logisk.

2007-01-15
Bankok Haunted var ingen film man jublade över. Eye och dess uppföljare är dock i mitt tycke två oerhört bra skräckfilmer och jag hade väntat mig något likvärdigt nu när jag skulle se min fjärde film av tvillingarna Pang. Påpekas bör att detta inte alls är någon skräckfilm över huvud taget, det här är en renodlad och mörk thriller. Men bildspråk och ljud levereras i en lysande kombination med en härlig atmosfär som påminner om en skräckfilm. Historien bygger sakta men säkert upp en hög spänning på ett bra och lite skruvat sätt.
KimEkberg
2007-01-13
I början snuddar det på fyran, men varefter tiden löper så utvecklas filmen på ett helt annat vis än jag kanske hoppats på
maldoror
2006-08-30
Pang-bröderna gör oerhört snygga och bildmässigt inovativa filmer men ibland blir filmberättandet lite klyché. Det är svårt att bedöma Abnormal beauty. En del scener är riktigt bra andra sämre och det utdragna fetischbetonade slutet är både och. En sak är dock säker: Filmen bör absolut ses. Därefter kan man bilda sin egen uppfattning.
Danny_Boy
2006-06-17
Hmm... väldigt svårt att bedöma den. Pang-bräderna är bra på att göra film, otroligt snyggt filmad och klippt. Storyn är intressant men även väldigt bristande. mycke hade gått att göra annorlunda, annat hade gärna fått vara kvar. den är helt klart värd att se. SPOILER: Något som imponerade väldigt på mig är hur dom framställer de 2 tjejernas förhållande. nästan mästerligt.