3.8

About Love

Förutsättningen: tre regissörer från tre länder får göra var sin film om kärlek, och så får de krydda med hopp, energi och ensamhet.

Originaltitel About Love
Regissör Ten Shimoyama, Yee Chih-yen, Zhang Yibai
Manus Haruko Nagatsu, Yuji Yamamura, Yee Chih-yen, Shen Wei
Genre 2000-tal, Romantik
Skådespelare Yui Ichikawa, Misaki Ito, Ryô Kase, Chen Bo-lin, Yang Rui, Mavis Fan, Alan Kuo, Takashi Tsukamoto, Li Xiaolu, Li Xiaojia

Skapad 2019-12-19 av niebaotan
Japan, Taiwan, Kina. Tre länder som har bidragit med varsin kortfilm av tre relativt fräscha regissörer. Gemensamt för dessa filmer är det styrande ledmotivet kärlek. De är unika, med egen stor...   Läs mer »

2013-06-07
helt okej...sammantaget blir det en stark 3a i betyg. jag tycker att den sista delen var bäst!
Ymir
2013-01-31
Li Xiaolu (◡‿◡✿)
väggar
2010-08-09
Det är en väldigt stark trea, men det håller faktiskt inte för en fyra. Mittenfilmen var nog nere på en tvåa enligt mig, första var bäst och den tredje var helt okej.
Waggman
2010-01-23
Den första filmen (Tokyo) var mycket bättre än dom andra två, men dom var väl också helt okej. Språk och kärlek är teman, och dessa fungerar bra ihop men blir något irriterande i den andra filmen, som också är den klart svagaste.
JohanHag
2009-09-23
Den var väl ok, varken mer eller mindre, inget märkvärdigt.
Cumlin
2008-01-20
Alla tre kortfilmer var mycket bra och jämfört med många andra såna här filmer så hängde kortfilmerna även ihop med varandra. Nästan en femma.
Mysharry
2007-09-06
Jag får nog se om den vid ett tillfälle när jag inte blir störd hela tiden.
filosofen
2007-07-03
mycket behaglig film, blir aldrig det där riktigt stora, men väldigt trevlig film,
MilkMonkey
2007-04-10
väldigt snygga filmer, och det är väl det som är det stora problemet . . dessa filmer är alla förhäxade av det stora dorama-trollet -- allt ska se så dyrt ut, skådisarna ser ut som modeller, profillös mjukismusik, o s v . . 2a känns lite väl gnälligt, men långt bort är den inte
Wridmuld
2007-01-31
Mycket trevlig film. Enormt tjusiga bildkompositioner och trevliga skådespelare.