3.4

About Time

När en godhjärtad, men tafatt, ung advokat får veta av sin far att alla män i hans familj kan resa i tiden, beslutar han sig för att försöka använda tidsresorna för att hitta "den rätta", uppvakta henne och starta en familj.

Originaltitel About Time
Regissör Richard Curtis
Manus Richard Curtis
Genre Science Fiction, Romantik, Komedi, Drama, 2010-tal
Skådespelare Domhnall Gleeson, Rachel McAdams, Bill Nighy, Lydia Wilson, Lindsay Duncan, Richard Cordery, Joshua McGuire, Tom Hollander, Margot Robbie, Will Merrick, Vanessa Kirby, Tom Hughes (I), Clemmie Dugdale, Harry Hadden-Paton, Mitchell Mullen, Lisa Eichhorn

finkan
2020-08-27
Småcharmig film
Albion
2019-08-18
Tacksamt tema och en trevlig ramberättelse. Detta var en trivsam film med extra glans av Bill Nighy och Rachel McAdams. Betyget blir en 4;a
Underdog
2019-07-10
Okej film. Men det stora grejen som är lite svår att se förbi (men som ju så klart hade gjort detta till en helt annan typ av film) är ju att dom endast tänker på sig själva och sina närmsta. Det finns ju rätt mycket hemskheter i världen man själv skulle känna sig mer eller mindre tvingad att ta tag i om man inte skulle gå sönder i själen.
okidoki
2019-03-03
En bagatell med viss charm.
DYV
2019-02-24
Riktigt underhållande och charmig film som tar berör livets alla skeenden. Själva tidsresandet och dess logik kan så klart ifrågasätts, men det är med en lekfullhet som gör den inte behövs ifrågasättas speciellt mycket. Bra casting och skådespel.
MeMyselfAndI
2019-01-28
Fantastiskt fin film!
vonadel
2018-05-23
En romcom med tidsresetema! Låter som något som borde passa både mig och mitt sällskap. Jag tycker den var helt ok. Gäller bara att försöka förtränga alla "plot holes", och inte haka upp sig alltför mycket på ologiken. Mitt sällskap? Hon somnade när det var ca en halvtimme kvar.. 6/10
idaho1981
2017-01-31
nja, den var söt och fin och första 3/4 av filmen var riktigt underhållande. Sen blir det lite för smörigt tyvärr. Men skådespeleriet är det klass på!!
sawa
2016-12-09
Uppgraderar efter en omtitt. Självklart är det luckor i historien, man kan inte resa i tiden på annat sätt än det vi gör, allihop.
BerraS
2016-12-08
4 är kanske lite för högt, men jag blev blev förtjust i kärlekshistorien, jag som normalt inte gillar romantiska komedier. Kanske lite för lång och filmen tappade focus under sista tredjedelen. Det blev liksom två filmer till priset av en, men det gjorde inte så mycket. Skrattade gott flera gånger och fällde en par tårar också. Jag gillar London men har aldrig sett staden så färgglad och vacker som i denna film. De logiska luckorna blev kanske lite för många ibland, men tanken var god. Tyvärr funkar det inte i verkligheten.