3.4

About Time

När en godhjärtad, men tafatt, ung advokat får veta av sin far att alla män i hans familj kan resa i tiden, beslutar han sig för att försöka använda tidsresorna för att hitta "den rätta", uppvakta henne och starta en familj.

Originaltitel About Time
Regissör Richard Curtis
Manus Richard Curtis
Genre Drama, Komedi, Romantik, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Domhnall Gleeson, Rachel McAdams, Bill Nighy, Lydia Wilson, Lindsay Duncan, Richard Cordery, Joshua McGuire, Tom Hollander, Margot Robbie, Will Merrick, Vanessa Kirby, Tom Hughes (I), Clemmie Dugdale, Harry Hadden-Paton, Mitchell Mullen, Lisa Eichhorn

HerrNenne
2021-01-10
McAdams och Nighy är superbra och äger filmen. Annars är den ibland intressant men ofta fokuserar den för mycket på att vara antingen för smörig eller för pinsam. Faktum är att det finns 10-15 minuter nånstans i mitten av filmen som är praktiskt taget helt osebara. Sänker ett steg på grund av det. Gleeson är inte speciellt sympatisk i huvudrollen, manuset är riktigt uselt, folk är själviska, men det finns lite fint i den förstås.
2020-12-30
Inget märkvärdigt, men filmen var helt okej...
karlmats
2020-11-15
Den här har fått orimligt bra omdömen kan jag känna. Curtis har här gjort en fluffig romcom med tidsresetema utan att riktigt bry sig om sin egen interna logik. Saker händer för att det passar in i handlingen och jag köper nog inte Domhnall Gleeson som är huvudskådis heller. McAdams är ju alltid bra men hon gör väl inget speciellt här som hon inte redan gjort på ett bättre sätt i andra filmer. Det enda som får mig att haja till lite är väl den ständigt imponerande Bill Nighy som stjäl filmen. Att han dessutom tycker om att spela pingis är ju ett klart plus. Harmlöst och lättsmält vilket väl är Curtis generella melodi, men här blir det mellanmjölk och det kan inte gärna bli mer än en 2a.
finkan
2020-08-27
Småcharmig film
Albion
2019-08-18
Tacksamt tema och en trevlig ramberättelse. Detta var en trivsam film med extra glans av Bill Nighy och Rachel McAdams. Betyget blir en 4;a
Underdog
2019-07-10
Okej film. Men det stora grejen som är lite svår att se förbi (men som ju så klart hade gjort detta till en helt annan typ av film) är ju att dom endast tänker på sig själva och sina närmsta. Det finns ju rätt mycket hemskheter i världen man själv skulle känna sig mer eller mindre tvingad att ta tag i om man inte skulle gå sönder i själen.
okidoki
2019-03-03
En bagatell med viss charm.
DYV
2019-02-24
Riktigt underhållande och charmig film som tar berör livets alla skeenden. Själva tidsresandet och dess logik kan så klart ifrågasätts, men det är med en lekfullhet som gör den inte behövs ifrågasättas speciellt mycket. Bra casting och skådespel.
MeMyselfAndI
2019-01-28
Fantastiskt fin film!
vonadel
2018-05-23
En romcom med tidsresetema! Låter som något som borde passa både mig och mitt sällskap. Jag tycker den var helt ok. Gäller bara att försöka förtränga alla "plot holes", och inte haka upp sig alltför mycket på ologiken. Mitt sällskap? Hon somnade när det var ca en halvtimme kvar.. 6/10