2.2

Above the Shadows

En ung kvinna som nästan blivit helt osynlig måste hitta sin väg tillbaka med hjälp av en man som kan se henne.

Originaltitel Above the Shadows
Regissör Claudia Myers
Manus Claudia Myers
Genre Drama, Romantik, Thriller, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Olivia Thirlby, Alan Ritchson, Jim Gaffigan, Maria Dizzia, Megan Fox, Tito Ortiz, David Johansen, Justine Cotsonas, Owen Campbell, Pawel Szajda, Fina Strazza, Alex Gemeinhardt, Lauren Hartman, Taylor Selé, Thomas Canestraro, Kareem Savinon, Michael Sirow

2020-05-12
Mycket märklig film. Den har en lite speciellt melankolisk stämning jag verkligen gillar och några fina små poänger och saker här och där. Men överlag är det riktigt dåligt. Karaktärerna, deras handlingar, relationerna osv är mest bara dåligt. Men några fina detaljer och stämning som faktiskt känns räddar ändå en tvåa. Banalt outnyttjande av potentialen av att vara osynlig alltså.
espresso.life
2019-11-08
Fel på så många sätt, men det mest anmärkningsvärda som "jag är osynlig" behöver ta hänsyn till är om & i så fall hur man interagerar med fysisk objekt. I denna film tycks detta bara alltid bara lösa sig, syns ej trots kläder och kan även interagera med telefon utan att andra ser en svävande telefon m.m.m. :-/ Om detta inte stör dig, så grattis! Troligen rätt film för dig, annars VARNING :)