2.3

Absolutely Anything

Läraren Neil Clarke upptäcker plötsligt att han har magiska krafter. Bara med en gest kan han få precis vad som helst att hända. Han kan trolla bort en särskilt besvärlig skolklass ? bara för att sedan få dem att återvända till livet igen, vilket han också kan få vilken död person som helst att göra. Han kan även förvandla sin bäste vän till exakt en sådan man som alla kvinnor vill ha mer än något annat i hela världen. Enda haken är att han måste se till att använda rätt ord, och att veta vad det är han egentligen vill. Misstag efter misstag leder honom till den ultimata och mest kniviga frågan som så många före honom har fruktat och haft svårt att besvara ? ska han välja flickan eller hunden?

Originaltitel Absolutely Anything
Regissör Terry Jones
Manus Terry Jones, Gavin Scott
Genre 2010-tal, Komedi, Science Fiction
Skådespelare Simon Pegg, Kate Beckinsale, Sanjeev Bhaskar, Rob Riggle, Robert Bathurst, Eddie Izzard, Joanna Lumley, Marianne Oldham, Emma Pierson, Meera Syal, Robin Williams (röst), John Cleese (röst), Terry Gilliam (röst), Eric Idle (röst), Michael Palin (röst)

erasercut
2019-06-09
Ojämnt dålig. När inte ens medverkan av hela Monty Python och dessutom regi av en av dem, kan rädda en film, då är den riktigt dålig.
TJ
2019-06-01
Kul ide, men tramsigt gjort på brittiskt vis. Men vi går alla ikring och tror att vi vet vad vi vill. Något annat än det här vi gör nu. Filmen funderar över den saken. Kanske ville vi ändå leva just på det sätt vi gör, om vi hade kunnat prova alla andra alternativ.
larsen1976
2018-11-11
Lite kul emellanåt.. men inte mer än så.
Kopla
2018-10-12
Idén är ju rolig men känns som mycket outnyttjad potential.
Robkiller
2018-09-26
Komedi med små glimtar av Monty Python humorn. Är lite smårolig emellanåt,...men ibland blir det bara för dumt... i slutändan ändå väldigt underhållande.
Prsoner
2018-03-23
Som en sämre Bruce Allmighty. Seg, långsam och dåliga effekter.
TURGUT
2017-10-31
Detta var inget vidare.
Sarlac
2017-10-17
En del kul scener men i överlag en besvikelse. Hade potential men kastades bort. Stark 2a
yrkeschaufföre
2017-04-23
Jomen, det här var väl helt okej? Men den funkar kanske bättre för att den är brittisk? Men visst hade den kunnat vara väldigt mycket bättre.
HerrNenne
2017-04-17
Britterna med en som vanligt intressant idé men väljer hellre att göra trams än något bra.