1.7

Absolution

En lönnmördare får ett svårt val när han ska gå emot sin arbetsgivare för att skydda en tjej som har hamnat i trubbel med dem.

Originaltitel Absolution
Alternativ titel Mercenary: Absolution
Regissör Keoni Waxman
Manus Richard Beattie, Keoni Waxman
Genre 2010-tal, Action, Äventyr, Kriminalare, Thriller
Skådespelare Steven Seagal, Byron Mann, Josh Barnett, Howard Dell, Adina Stetcu, Vinnie Jones, Maria Bata, Dominte Cosmin, Sergiu Costache, George Remes, Sabina Branduse, Massimo Dobrovic

GodofThunder
2018-08-04
Jag kollade 30 min på en charter-resa på en kanal kallad movies4men.... trodde att det var en porrkanal först, men då hade det varit bättre manus
RichardEk
2016-02-27
Vi har sett det förut, både i sämre och bättre filmer, hur Seagal går runt och bryter armar och ben på östeuropeiska gangstrars viskandes sina repliker. Det har ett visst underhållningsvärde utan att vara särskilt bra, på något märkligt sätt. Replikerna hade man gärna fått jobba lite mer på, det blir rejäla magplask ibland, inte ens acceptabla i C-filmsträsket.
bad_droidboy
2015-08-10
Seagal orkar oftast inte med mera än att sitta på en stol och viska sina oinspirerade lines. Detta medför iofs att rullen har ett visst komedivärde
eliastheman
2015-05-24
Steven orkar inte längre lyfta på sin röv för att göra ninjadansen utan låter istället sin sidekick göra the ass kicking. Sval tvåa
AlaRegularis
2015-05-17
En av de bästa Steven-rullarna de senaste åren. Looken och känslan i filmen antyder en större budget än på ett rätt bra tag och det är mer produktionsvärde än i de närmaste filmerna. Stevens fighter är bra och välgjorda och han får tillfälle att vara så där härligt brutal som han kan vara ibland. Byron Mann gör också en väldigt bra insats. Absolution är tredje filmen som Steven porträtterar John Alexander i (de andra två är Force Of Execution och A Good Man). Det är första gången han spelar samma karaktär i mer än två filmer. Han har tidigare spelat Casey Ryback i två filmer (Under Siege, Under Siege 2: Dark Territory) och Jonathan Cold i två filmer (The Foreigner, Black Dawn)