2.4

Absurd

En fristående uppföljare till den ökända "Antropophagus". George Eastman återvänder som en zombie vars sår läker onaturligt fort. Han hamnar på sjukhus efter att en sinnessjuk präst försökt ta livet av honom. Eastman flyr och jakten fortsätter...

Originaltitel Rosso sangue
Alternativ titel Antropophagus 2
Regissör Joe D\'Amato
Manus George Eastman
Genre Skräck, 80-tal
Skådespelare George Eastman, Charles Borromel, Annie Belle, Katya Berger, Kasimir Berger

2015-05-03
Jag vill ju så gärna säga att den här var häftigoch dela ut ett högt betyg, men det går tyvärr inte. Som uppföljare till skitiga, våldsamma och snaskiga Anthopophagus funkar den dåligt då manuset är minst sagt undermåligt och framkrystat. Istället öser de första halvtimman på med klassisk italiensk gore av bästa sort som tillsammans med Eastmans galna blick gjorde att förväntningarna på en slaktfest alá Italien väcktes. Men det segar ihop totalt och blir en medioker slasher där det smygs runt i samma rum i oändlighet tills eländet äntligen tar slut i något som jag trots blodigheter tycker är ett antiklimax.
Joyfulsounds
2013-02-02
Möjligen aningens bättre än Antropophagus, men fortfarande rejält kass...
CinemaniaC
2011-06-17
Passande titel. Rätt osammanhängande tack vare konstig klippning första halvtimmen och dialogen samt dubbning var ju skrattretande emellanåt. Såg den oklippt och några mord var rätt lattjo bevittna och slutscenen i filmen var passande brutal.
Kalkonhönan
2007-11-26
Riktigt fin och spännande uppföljare till Antro... som var betydligt segare och sämre. Eastman levererar och är förjävla grym och elak medans D`amato gör en av sina klart bästa filmer.
idd
2006-12-22
d'amatos sk. uppföljare faller mig faktiskt mer i smaken än dess "föregångare".. trots i princip obefintlig story lyckas denna klyschiga (å brutala) slasher skapa skön stämning, mest pga det suveräna soundtracket! det är ju inget mästerverk men det e helt klart bra..
tilapia
2006-05-03
småsunkiga föregångaren anthropophagus hade åtminstone schyssta grekiska miljöer och ett par rejält udda scener - den här är bara otroligt tråkig och dålig och har ingenting för den som är ute efter nåt annat än gore. det enda jag gillade var soundtracket, som kopierade goblin rätt lyckat
Gakidou
2006-02-14
Docklands: Finns, så vitt jag vet, ingen riktigt bra DVD-utgåva av Absurd ännu. Samtliga släpp hittills har varit klippta tror jag.
Gakidou
2006-02-14
Tror att jag är lite snäll när jag ger Absurd en trea, hur svag den än må vara. Trots allt dras filmen med ett ohyggligt segt och händelsefattigt mittparti. Början och den sista halvtimmen är dock riktigt trevliga och George Eastman är verkligen som klippt och skuren för sådana här roller. Bra musik också, speciellt det stycke som spelas i alla filmens actionscener. Så en trea får det bli. Inte alls lika bra som Anthropophagus men trots det en skön film med en del smaskiga mord.
ThrashingMad
2004-10-29
Filmen är ingen höjdare, men den har en del riktigt bra gore.
Docklands
2004-09-09
Vilken DVD utgåva är det som gäller på den här rullen?