According to Spencer

De första 25 åren av sitt liv har Spencer tillbringat hemma under sin mors beskyddande vingar. Nu har han vågat ta det stora klivet ut i livet och skaffat både jobb och egen lägenhet. Nu är det enda som saknas en flickvän. Det är då han upptäcker att Melora jobbar på samma jobb som honom. Underbara, ouppnåeliga Melora som han var hemligt förälskad i under hela sin skoltid. Spencer kopplar på stora charmen för att förföra Melora. Hon har direkt inga positiva minnen från Spencer sedan skoltiden, men när hon kommer på att han kan utnyttjas som lockbete för att göra firmans chef, som hon gärna sätter tänderna i, svartsjuk blir hon plötsligt väldigt intresserad.

Originaltitel According to Spencer
Regissör Shane Edelman
Manus Shane Edelman, Meredith Morton, Marissa Ribisi
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Jesse Bradford, Mia Kirshner, Adam Goldberg, David Krumholtz, Giovanni Ribisi, Marissa Ribisi, Brad Rowe, Precious Chong, Florence Stanley, Shane Edelman, Meredith Morton, Adam Brody, Amelia Marshall, Sean Flynn, Rosario Gru

2014-11-18
Jag hade förhoppningar om denna filmen, inte stora förhoppningar men de fanns där. Tyvärr fick jag se en rätt tråkig film med stela skådisar och och väldigt förutsägbar handling. Man behöver inte ha sett många romatiska komedier för att direkt kunna lista ut slutet på denna film. Undvik denna film om det är möjligt. Enda positiva är Adam Goldberg.
saudi
2006-05-03
Det enda bra är när slut-krediterna började komma, DÅ börjar man latja runt med filmteknik (man, så dags då, liksom?!).