2.8

Ad Astra

En ingenjör bestämmer sig för att ta reda på vad som egentligen hände med hans far, som 20 år tidigare gav sig ut på en expedition till Neptunus för att hitta intelligent liv.

Originaltitel Ad Astra
Regissör James Gray
Manus James Gray, Ethan Gross
Genre Drama, Thriller, Äventyr, Science Fiction, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Brad Pitt, Tommy Lee Jones, Ruth Negga, Liv Tyler, Donald Sutherland, John Finn, Kimberly Elise, Lisa Gay Hamilton, John Ortiz, Greg Bryk, Loren Dean, Ravi Kapoor, Natasha Lyonne, Kimmy Shields, Alyson Reed, Donnie Keshawarz

Sodastream
2020-06-20
Vilket pretentiöst magplask. Kejsarens nya kläder. Se Solaris av Tarkovskij istället.
coastaltown
2020-05-11
hoyte van hoytema briljerar som vanligt, men karaktärerna är alldeles för religiösa för min smak
BarryHero
2020-05-01
Fantatistiska rymdscener i en sci-fi-film som absolut lanserar ett gäng intressanta idéer, bl.a. hur månresorna sker och rymdpiraterna. Första timmen är stark medan den tappar lite i en andra halva där inte särskilt mycket händer vad det gäller storyn. I slutändan hade man hoppats på och väntat sig mer trots alla högklassiga rymdscener.
2020-04-07
Visuellt snygg och med en obekväm stämning ständigt närvarande. Det långsamma tempot stör mig inte, men så fort det blir lite religiöst eller för flummigt blir jag anti - speciellt i en sån här story där allt som händer är baserat på vetenskap.
WillyV
2020-04-04
Extremt snygg estetiskt. Helt okej i övrigt. Bättre än Nolans rymddravelfilm iaf.
Rixn
2020-03-10
Alltid kul med visioner om hur ett framtida samhälle är tänkt att fungera, hur turistresor till månen är vanliga, och hur man inte missat att världen de lämnade fortfarande följer med på resan, dvs att de tar hutläst betalt för extras. Däremot blir det lite krystat med alla referenser till religion, och de av människor som dedikerat hela sitt liv åt vetenskapen. Det känns som kyrkan gått in och lagt en del sponsorpengar i projektet.
Mysharry
2020-02-25
Tråkigt att bli så besviken. Jag hade hoppats på mer. Jag ser vad de försöker göra - ett nytt Rymdäventyr, men den är redan gjord, flera gånger, och så mycket bättre. I normala fall älskar jag sånt här, men den räcker inte till. Se Gravity istället. Eller 2001, den är också längsam och känslolös, men ändå nyskapade och gripande.
Marrudin
2020-02-10
Absolut sevärd om man gillar sci-fi. Riktigt snygg och intressant att se framtidsscenariot som målas up, men inte särskilt dramatisk eller storslagen så förstår att den kan upplevas som aningen seg
mazquara
2020-02-09
tycker tyvärr inte att brad pitt är rätt persona att bära upp detta
Spook
2020-02-08
måste vara den mest känslolösa film jag sett på länge. saknar helt vettig handling.