Ad Astra

En ingenjör bestämmer sig för att ta reda på vad som egentligen hände med hans far, som 20 år tidigare gav sig ut på en expedition till Neptunus för att hitta intelligent liv.

Originaltitel Ad Astra
Regissör James Gray
Manus James Gray, Ethan Gross
Genre Äventyr, Drama, Mysterium, Science Fiction, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Brad Pitt, Tommy Lee Jones, Ruth Negga, Liv Tyler, Donald Sutherland, Jamie Kennedy, John Finn, Kimberly Elise, Lisa Gay Hamilton, John Ortiz, Greg Bryk, Loren Dean, Ravi Kapoor, Kimmy Shields, Alyson Reed, Donnie Keshawarz

Tonti
2019-10-13
Mäktig rymdvision med ganska fånig handling. Men det gjorde inte mig nåt särskilt.
2019-10-09
Medan jag tittar på filmen är det en hel del saker jag tycker är riktigt bra. Riktigt bra! Men då filmens handling i sig inte är poängen utan det är Brad Pitts inre konflikter som är filmens fokus och allt annat bara är till för att utveckla det. När den inre resan är så intetsägande och ointressant trots en fantastisk Pitt och snyggt berättande så blir liksom värdet av allt så mycket mindre. En film som instinktivt kändes riktigt bra, men så fort jag började känna efter och tänka mer så var det mest tomhet. Synd när så många delar av filmen är så bra, men filmens teman resonerar helt enkelt inte med mig.
JD
2019-10-05
Det finns tre saker att beundra med denna film. Det vackra sensuella fotot, den genomarbetade scenografin och Brad Pitt som så hängivet och lojalt spelar sin banala och platta huvudroll i denna lika banala historia.
ulpe01
2019-10-02
En film som mår bra av att man är på rätt humör när man ser den. Kanske också hjälpte att min egen saknad av min pappa fick mig att anknyta mer än jag kanske annars skulle ha gjort.
Körsbär
2019-10-01
Gick på imax och ljudet var häftigt, bilden rätt schysst den med i några scener, men det känns som att filmen bara dör i slutet. Jag somnade till faktiskt på slutet, det säger nog det mesta om hur dåligt det blev.
deswhip
2019-09-27
Otroligt välgjord och välspelad men tyvärr för mig tråkig, deppig och ickeinspirerande.
jezebel
2019-09-25
En svag 3:a. Ganska intetsägande handling som försöker haka fast i någon slags historia om en brusten fader-son-relation. Det är mysigt att vara i rymden en stund som tittare men no more no less.
myslas
2019-09-23
Är väl mer godis för ögon och öron än något annat kan jag tycka. Känns mer som ett hopkok av andra filmer än en riktigt originell historia. Men nu är jag ju rätt svag för den här typen av rymdsåpor så att det allt får bli en svag trea ändå.
PeterTheW
2019-09-23
Förbaskat snygg rakt igenom och intressant. Men det är lite väl monotont och pretto, blir lite av en "drag" bitvis.
jack_jack_jack
2019-09-22
Vacker musik och vackra miljöer, men den går inte riktigt hela vägen.