2.9

Ad Astra

En ingenjör bestämmer sig för att ta reda på vad som egentligen hände med hans far, som 20 år tidigare gav sig ut på en expedition till Neptunus för att hitta intelligent liv.

Originaltitel Ad Astra
Regissör James Gray
Manus James Gray, Ethan Gross
Genre Äventyr, Drama, Mysterium, Science Fiction, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Brad Pitt, Tommy Lee Jones, Ruth Negga, Liv Tyler, Donald Sutherland, Jamie Kennedy, John Finn, Kimberly Elise, Lisa Gay Hamilton, John Ortiz, Greg Bryk, Loren Dean, Ravi Kapoor, Kimmy Shields, Alyson Reed, Donnie Keshawarz

Djason
2019-12-12
Helt klart var trailern mer spännande än själva filmen. Den har en del snygg action men oftast är det en seg berättelse och ett djup som Pitt gör bra men som i helhet blir mest tråkigt. Glad att jag aldrig gick på denna film på bio.
Djason
2019-12-12
DYV
2019-12-11
Filmens ambitioner är att vara en autentiskt science fiction, dock faller det på flera punkter. Tex verkar det helt okej med 60+, kanske tom 70+ människor att skickas ut i rymden, vilket känns väldigt märkligt även om rymdresor blivit kommersialiserat i denna värld. Sen att ett rymdskepp så långt bort ska kunna påverka jorden så kraftfullt känns dessvärre långsökt. Mestadels av bildtiden tas upp av Brad Pitt och han gör det ändå bra när ska förmedla en inre subtil kamp av ilska, besvikelse och nyfikenhet. Även om Pitt framställs som en ett genetiskt praktexemplar på många olika sätt så känns han lite väl mycket ubermänniska i många situationer och hans brister sipprar fram först i slutet och känns inte riktigt förankrade tidigt i filmen. Birollerna är visserligen väldigt få och små, men de känns ganska kantiga. Även om filmen vill verka med subtila medel så efterlämnar den inte så starkt avtryck och en aning intetsägande, men väldigt foto är riktigt skarpt.
abnormal
2019-12-08
Brad Pitt gör en fin skådespelarinsats och det är flera saker som både är snygga och lite modiga i filmen; tystnaden i rymden och det relativt långsamma tempot. Den är sevärd, men tyvärr engagerar den inte särskilt mycket.
amam
2019-10-22
Kändes inte direkt som det var något större djup i den. Eller snarare att den vill ha djup men inte lyckas riktigt nå. Välspelad, välgjord och med vackert foto. Lånar friskt från Interstellar och Apocalypse Now men lyckas inte direkt nå några större höjder. Stark trea.
Tonti
2019-10-13
Mäktig rymdvision med ganska fånig handling. Men det gjorde inte mig nåt särskilt.
2019-10-09
Medan jag tittar på filmen är det en hel del saker jag tycker är riktigt bra. Riktigt bra! Men då filmens handling i sig inte är poängen utan det är Brad Pitts inre konflikter som är filmens fokus och allt annat bara är till för att utveckla det. När den inre resan är så intetsägande och ointressant trots en fantastisk Pitt och snyggt berättande så blir liksom värdet av allt så mycket mindre. En film som instinktivt kändes riktigt bra, men så fort jag började känna efter och tänka mer så var det mest tomhet. Synd när så många delar av filmen är så bra, men filmens teman resonerar helt enkelt inte med mig.
JD
2019-10-05
Det finns tre saker att beundra med denna film. Det vackra sensuella fotot, den genomarbetade scenografin och Brad Pitt som så hängivet och lojalt spelar sin banala och platta huvudroll i denna lika banala historia.
ulpe01
2019-10-02
En film som mår bra av att man är på rätt humör när man ser den. Kanske också hjälpte att min egen saknad av min pappa fick mig att anknyta mer än jag kanske annars skulle ha gjort.
Körsbär
2019-10-01
Gick på imax och ljudet var häftigt, bilden rätt schysst den med i några scener, men det känns som att filmen bara dör i slutet. Jag somnade till faktiskt på slutet, det säger nog det mesta om hur dåligt det blev.