2.7

Bränd

Adam Jones är Michelinkocken som gjort sig känd för sina oortodoxa metoder i köket. Han är en diva med tvivelaktiga kontakter och laster; kokkonstens badboy; en djävul bland kockar. Men en dag går allt överstyr, och då är det smartast att bara försvinna. När alla tror att han är död ser han sin chans ? nu är det guldläge att starta upp igen, på en annan ort. Men för att lyckas kamma hem den där efterlängtade tredje Michelinstjärnan måste han locka till sig de bästa av de bästa kockarna i branschen. En inte helt lätt uppgift då man bränt alla broar.

Originaltitel Burnt
Regissör John Wells (II)
Manus Steven Knight
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Bradley Cooper, Sienna Miller, Daniel Brühl, Riccardo Scamarcio, Omar Sy, Sam Keeley, Henry Goodman, Matthew Rhys, Stephen Campbell Moore, Emma Thompson, Uma Thurman, Alicia Vikander, Lily James, Sarah Greene, Elisa Lasowski, Lexie Benbow-Hart

dudson
2019-05-10
Aldrig uppskattat det där mat nörderiet. En film som endast är sevärd tack vare Cooper. Resten är crap.
StureStenhög
2019-02-17
Hyfsat underhållande, och restaurangvärlden är en intressant filmskådeplats som man dock bara till viss del lyckas ta tillvara på. I princip har man bara tagit en standardhistoria från sportfilmernas värld och lite osmidigt tryckt in den här. Allt blir därför ganska förutsägbart, karaktärsskildringarna blir väldigt ytliga, och man bryr sig måttligt om ifall Bradley Cooper lyckas få sin tredje michelin-stjärna
mammene
2019-02-14
På gränsen till en trea, lite för mycket machostil för min del. Samtidigt kunde man verkligen känna pulsen i köket och det blev den största behållningen.av filmen. Blev sedan som man kunde förvänta sig-
Tatty
2018-12-03
Väldigt bra film! Han blev verkligen ’bränd’ och filmtiteln passar filmen väldigt bra! Kändes som jag var med i filmen då allting kändes verkligt! Kände som dem gjorde i filmen!
Körsbär
2018-07-07
Bättre än vad jag hade väntat mig, satt som klistrad. Det kändes som en film (en berättelse), vilket är en känsla jag saknar i dagens "filmer". Rekommenderas!
HerrNenne
2018-05-07
Den här arga kocken-rutinen förtar all matglädje. Fast här är det inte mycket matglädje till att börja med tyvärr. Får mest matbranschen att se (kanske rättmätigt?) dryg ut.
vonadel
2018-04-12
Nja, den här fångande inte mitt intresse nämnvärt. Tvärtom nästan. Inte tillräckligt engagerande. Undrar om den hade blivit bättre om man varit i branschen själv. Skådisarna lyfter den. Kul att Alicia var med lite också. 5/10
92axha10
2018-02-25
Det är en film om en excentrisk kock. Inte mycket mer att säga. Den är precis som du tror den är.
Tenchi
2018-02-16
I filmen säger (skriker) Adam "varför servera nått som inte är perfekt?". Min fråga är densamma, varför skapa en film som inte är perfekt?
yrkeschaufföre
2018-02-11
Är inte så förtjust i Bradley och såg den för att Alicia är med, men någonstans mitt i så intresserade den mig ändå. Kanske inget man ser om.