3.1

The Adjustment Bureau

På randen till att vinna en plats i den amerikanska senaten möter den ambitiöse politikern David Norris den vackra balettdansösen Elise Sellas, en kvinna olik någon annan han någonsin träffat. Men just då han inser att han börjat falla för henne inleder en samling mystiska män en konspiration i syfte att hålla de två isär.

Originaltitel The Adjustment Bureau
Regissör George Nolfi
Manus George Nolfi
Genre Thriller, Science Fiction, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Matt Damon, Emily Blunt, Anthony Mackie, Terence Stamp, John Slattery, Michael Kelly, Liam Ferguson, Shane McRae, Anthony Ruivivar, Donnie Keshawarz

Skapad 2019-12-08 av Andy_B
Philip K. Dicks novell \"Adjustment Team\" publicerades 1954. Det är en liten paranoia-historia på typiskt Dick-maner. Novellerna ”The Golden Man”, ”Second Variety”, ”Impostor”, ”Paycheck” o...   Läs mer »

Skapad 2019-12-08 av Jules4893
The Adjustment Bereau är i grunden ett verk skapat av novellförfattaren Philip k Dick. Hans tidigare verk; Minority Report, Blade Runner och A Scanner Darkly är alla verk som blivit filmatiserade o...   Läs mer »

Skapad 2019-12-08 av TimBuckley
Katter sägs ha en tendens till att alltid kunna landa på tassarna även utifrån de mest udda positionerna och så kan även sägas om denna film som genom ett stundtals helt omotiverat och dumt man...   Läs mer »

2017-10-22
Jaganatha
2017-05-05
Detta är, om jag inte är felinformerad, en film baserad på en av Philip K. Dicks ofta ganska korta berättelser. Synd att den inte lyckas bättre med thrillerelementet, för det fanns potential. PKD är en av de bästa sci-fi-författarna, men det vill till att man förhåller sig fritt till innehållet för att skapa ett filmbart manus. Historien är för lättglömt och huvudrollsparet har ingen riktig kemi. Jag skäms över att ha köpt den i blu-rayutgåva. Den måste ha varit billig.
Swappo
2016-12-28
Bra idé, bra skådespelare, snyggt filmat. Men tyvärr är filmen urtråkig och oengagerande. Fattar inte varför. Normalt älskar jag filmer med liknande teman.
annihilat0r
2016-11-05
"The Adjustment Bureau" upplevde jag som en lättsam liten berättelse kantrad av en speciell science fiction-vinkel. Absolut inte högkvalitativ, men småtrevligt sevärd för stunden.
kboman
2016-09-18
De hade lika gärna kunna använda ett foto av Blunt, snacka om slöseri av potential! Hon fattar typ ett beslut i hela filmen och det bara händer utan att man får se hur eller varför. SUCK.
jopjop
2016-09-17
Alltså, vilken irriterande film.
Canomia
2016-05-08
En helt fantastisk scen i början och allt som kom efter var resultatet av den scenen men levde aldrig riktigt upp till den.
tvamvarg
2016-01-29
Börjar kul och med enorm charm från Blunt. Men sedan går det raskt utför, och slutar patetiskt. Synd.
Ghostface
2015-05-11
Bra kemi mellan Damon, Blunt och Mackie. En skön men lite väl ihopkastad intrig. Det gör inget för mig då det är en snygg produktion och en situation som ändå berör till den grad att jag satt klistrad.
erosagape
2015-02-08
Orkade inte se färdigt på grund av alla reklamavbrott vid det tillfälliga TV-tittandet men så långt jag såg var den bra.