2.7

Adrift

En ung kvinna seglar in i en orkans öga för att rädda mannen hon älskar.

Originaltitel Adrift
Regissör Baltasar Kormákur
Manus Aaron Kandell, Jordan Kandell, David Branson Smith
Genre Action, Äventyr, Drama, Romantik, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Shailene Woodley, Sam Claflin, Jeffrey Thomas, Elizabeth Hawthorne, Grace Palmer

produr
2019-07-26
Inte dåligt men sett bättre .Komakurs djupet som handlar om båt i nöd och efteråt som också bygger på en sann och otrolig historia känns mycket starkare
vonadel
2019-07-22
Gillade den. Hoppar ganska mycket fram och tillbaka i tiden på gott och ont. Bra skådespel. Hoppades lite mer på "stormen". Blir ett extra plus för "the true story". 7/10
ulpe01
2019-06-25
Gränsar till en fyra, men även om mitt hjärta brister i tusen bitar under filmens gång antar jag att det saknas tillräckligt med ingredienser här för att få ett högre betyg. Kanske är haveri till sjöss inte riktigt min kopp te... Men Shailene är riktigt bra.
Pyong
2019-02-07
Inget fel på filmen överlag, den var dugligt gjord med en helt okej story och godkänt skådespel. Men, det har gjorts bättre förr. När citatet "Wilson!" väcker starkare känslor än hela den här filmen så pekar det ganska starkt mot att de misslyckats helt med att skapa djupare känslor, de lyckades aldrig fånga en känslomässigt och i slutändan bryr man sig inte om vad som kommer hända. Kort sagt, okej film men utan djup.
Semiramis
2018-12-03
Förstår inte riktigt varför denna inte får högre betyg. Extremt stämningsfull och fin - kan rekommenderas.
PeterTheW
2018-11-26
Snygg men väl jävla seg.
Robkiller
2018-11-08
Hyfsat meningslös
TURGUT
2018-10-08
Helt ok men saknar lite nerv. En 3:a förtjänar den allt.
StureStenhög
2018-10-07
Väldigt mycket en blek kopia på alla andra sådana här filmer. Alla obligatoriska moment betas av utan att det tillförs något eget till dem. Men jag gillar sådana här filmer, och den är snyggt filmad samtidigt som Shailene Woodley är bra, så jag var ändå fullt engagerad i den hela vägen, ända fram till det totalt bedrövliga slutet. Där försvann all min vilja att vara snäll mot den. Annars hade jag kanske kunnat ha visst överseende med den bristande originaliteten och det faktum att jag inte förstod poängen med att bryta upp tidslinjen. Att berätta historien kronologiskt och därmed erbjuda en riktig uppbyggnad innan olyckan var framme hade antagligen gjort att man kommit närmare karaktärerna och brytt sig mer om dem. Så här i efterhand förstår jag varför de gjorde det valet, men det gör knappast saken bättre. En trea fanns länge inom räckhåll, men i slutändan blev något annat än en tvåa otänkbart
Borrman
2018-08-28