2.7

Adult World

Amy har precis examinerats från college och tror hon är avsedd att bli en stor poet, men får istället jobb på den lokala sexshopen Adult World.

Originaltitel Adult World
Regissör Scott Coffey
Manus Andy Cochran
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Emma Roberts, John Cusack, Armando Riesco, Shannon Woodward, Chris Riggi, Darin Scott, Scott Coffey, Jo Mei, Leah Lauren, Catherine Lloyd Burns, Reed Birney, Cloris Leachman, John Cullum, Evan Peters

jonbo
2019-02-09
Hela upplevelsen känns konstruerad till sitt eget universum och inte för att säga något om något i verkliga livet. Vilket landar i ett pretentiöst indie-försök. Roberts känns dessutom fel ute, eller så är det karaktären som är dåligt skriven.
idaho1981
2017-01-08
Maken till störande karaktär. Bortskämd och egenkär. Försöker hitta nåt eget, men det blir bara tråkigt och intressant, och jag kan inte förstå varför nån av bikaraktär kan gilla Roberts karaktär. Svag tvåa eller stark etta.

2016-10-09
Quite good movie! almost a strong 3!
StureStenhög
2015-09-27
Väldigt typisk indierulle som har väldigt svårt att hitta en konsekvent ton. Emma Roberts hysteriska karaktär blir lite för irriterande, mest för att hon är hysterisk på ett sätt som folk bara är på film, så även fast jag kan roas lite av rollfigurens pretentiösa och melodramatiska drag, så känns hon aldrig speciellt trovärdig. Roberts själv får ta på sig sin del av ansvaret för detta. Jag tycker dock att filmen blir lite bättre i andra halvan, och det är ändå en sympatisk rulle där jag trots allt hela tiden är engagerad i huvudpersonens öde. Det är synd bara att den utspelar sig i en konstruerad indiefilms-värld, och inte i verkligheten
Korben_Dallas
2014-11-05
Inspirerade mig främst till att omorganisera mitt rum. Gillar även hur Emma och Johns karaktär verka ingå i dialoger som inte direkt make:ar sense fast verkar gör de för dom och därför make:ar de sense. Make:ar jag sense? Iallefall. Lite för spretig och vissa scener kändes som de kunde strykas men jag finner Emma mer åtråvärd som Brunnet och att överlag är de en mysig rulle så allt jämnar ut sig i slutändan till en lagom 3:a.
emsir
2014-05-30
Lämnar kanske inget superstarkt intryck, men ändå riktigt bra underhållning. Gillar karaktärerna och de halvdeppiga miljöerna i Syracuse. Stark trea.
Bomkia
2014-02-22
Play-by-the-numbers film om en ung kvinnas resa om att finna sig själv i vuxenlivet. Relativt lågmäld, vilket alltid är skönt. 3+
Endymion
2014-02-19
Vilken sprallig och underbart charmig Emma Robert! Välregisserat detta, blev för en gång skull positivt överraskad.
Spidde
2014-02-16
Av omslaget att döma är det här en dålig direkt-till-DVD-film med skådisar från American Horror Story och John Cusack i en liten biroll. Det visade sig dock var en riktigt trevlig liten film med en hyfsat bra story, skönt flyt och duktiga skådespelare. Emma Roberts (Julia Roberts brorsdotter) imponerar, väldigt oväntat, i huvudrollen. Sevärd om man gillar lågmäld amerikansk indie om att "hitta sig själv".