2.9

Aerobics - A Love Story

Maria har en utvecklingsstörning och bor med sin överbeskyddande syster Helen. En dag träffar Maria den deprimerade TV-producenten Janne och de inleder en kärlekshistoria i hemlighet. En film om kärleken och rätten att få älska någon.

Originaltitel Aerobics - A Love Story
Regissör Anders Rune
Manus Niklas Holmgren
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Victor von Schirach, Marina Nyström, Madeleine Martin (II), Alexandra Pallfy, Markus Strömqvist, Elisabeth Wernesjö, Lars Gonzaléz Carlson, Jonas Bane, Niklas Arleryd, Andrea Irving, Anders Rune, Charlotta Åkerblom

KyLLo
2018-12-20
Lite som om Ulf Malmros, Lena Koppel och Andreas Öhman skulle göra en lågbudgetfilm tillsammans. Lena och Andreas tänker handikapp och relationer. Ulf slänger in en tråkig värmlänning med storslagna drömmar. Det positiva är att den är ganska jämn, att den inte är så lång och att det inte är någon katastrof. Det negativa är att det är en övertydlig film om att utvecklingsstörda också har känslor och ett privatliv, att den trots allt är något amatörmässig (skådespeleriet brister på något ställe och musiken tar över på ett annat), att den är ganska förutsägbar och sist men inte minst att den är småtråkig. Den billiga humorn funkade inte alls hos mig. Och jag struntade fullständigt i hur det gick för personerna. Det som lämnade starkast avtryck var den stela rundvandringen.
stgurgel
2015-09-22
Över förväntan om man bortser från slutet som kommer som en sellout från ingenstans, även om det var lite fegt att Janne inte var normalbegåvad han heller. Men Maria var iaf väldigt bra och intressant