2.9

Affinity

När hennes älskarinna gifter sig ansluter sig Margaret till en ideell organisation och börjar besöka kvinnofängelset Millbank för att försöka glömma sin hjärtesorg. Där träffar hon fången Selena, ett medium som står i kontakt med andevärlden. Den unga kvinnan hävdar sin oskuld i mordet hon dömts för och skyller istället på en ondsint ande vid namn Phillip Quick. Margaret blir snabbt förälskad i Selena och de smider planer för att fly tillsammans men stöter ständigt på komplikationer.

Originaltitel Affinity
Regissör Tim Fywell
Manus Andrew Davies
Genre Drama, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Anna Madeley, Zoe Tapper, Domini Blythe, Anne Reid, Amanda Plummer, Anna Massey, Mary Jo Randle, Caroline Loncq, Vincent Leclerc

aanneli
2011-09-27
Den är okej, men mycket av historien känns ogenomtänkt. Har dock en skräckblandad förtjusning inför fängelse-filmer. Sarah Waters andra filmatiseringar är bättre men man kommer ihåg den och därför ger jag den en trea.

2011-08-06
Tog ett tag att komma in i, men den tog sig mer och mer. Gillar spontant relationen som utspelar sig i fängelset men tycker att det inte riktigt finns något att mjölka fram ur storyn, det övernaturliga känns lite krystat. De andra Waters-filmatiseringarna är betydligt bättre även om Affinity är okej.
Kriffot
2010-09-26
Seg och rejält trist twist! Sämsta Sarah Waters filmatiseringen hittills!
mingping
2009-03-21
Till skillnad från många som sett filmen har jag inte läst boken och därför tyckte jag faktiskt att filmen var riktigt bra och gripande, framförallt var skådespelarna oerhört trovärdiga.