2.6

Afflicted

Följer två vänner som beger sig ut för att resa runt om i världen. Men resan tar snart en mörk och blodig vändning när en av männen visar tecken på en mystisk åkomma som successivt tar över hela hans kropp.

Originaltitel Afflicted
Regissör Derek Lee, Clif Prowse
Manus Derek Lee, Clif Prowse
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Derek Lee, Clif Prowse, Baya Rehaz, Benjamin Zeitoun, Zachary Gray, Edo Van Breemen, Michael Gill, Jason Lee (II)

Makta
2019-03-08
Tyckte filmen var bra men kändes som att den saknade något ibland. Inget 4a material men annars bra!
vonadel
2017-12-26
Tycker den kändes lovande till en början, men så skulle det tvunget vara vampyrtema...Igen! Är så trött på det. Överanvänds ju lika mycket som zombietemat. Har dock inte riktigt samma problem med det senare. Hade ju kunna blivit så mycket bättre. Anmärkningsvärt vad många filmer som har denna utveckling under filmen. Bra till en början, sen blir den allt sämre för att t o m vara dålig i slutet. Varför? Är det för att man har en bra idé, men sen visar det sig att det inte håller till en hel film? 4/10

2016-01-17
Har svårt för found footage-film och denna var knappast någon av de bättre i den kategorin heller. 2/10
Hanness
2016-01-09
Hade potential, men tyvärr så blev det magplask.
2015-09-20
En klar fyra från start och det kändes synd att den var tvungen att spåra ur på sedanligt vis mot slutet. Annars ett schysst tillägg i genren som känns lite som en blandning av Rec och Chronicle.
S_Griffon
2014-11-20
Klarar inte av sådan här skit.
WillyV
2014-10-22
Klart godkänt, en viss originalitet tillförs ändå vampyrgenren. Tyvärr skulle de två leadsen behövt vara bättre skådisar och regin tajtare samt skräcken mer raffinerad. Stark tvåa ändå, då den underhåller i all sin enkelhet.
blackcurrant
2014-10-02
Började intressant, men tappade en del sedan.
trixer
2014-09-21
Vampyr filmer är inte riktigt mina favoriter men det går. Som vanligt tycker jag att handkamera inte är särskilt bra eller nyskapande. där emot så är storyn helt okej med lite twistar här och där. En del hoppa till- scener som är bra, Tyvärr blir det lite väl mycket kaos i mitten och den faller lite på det. Annars helt okej rulle.
Noethe
2014-09-17