3.5

After Innocence

En dokumentär där vi bekantar oss med sju män, oskyldigt dömda för grova våldsbrott, som tack vare ny DNA-bevisning lyckas bli frisläppta. Filmen fokuserar på männens väg tillbaka in i samhället och deras försök att bygga upp sina liv. Det är också en skakande skildring av ett haltande rättsväsende som glömt bort att betrakta åtalade som oskyldiga tills motsatsen bevisats.

Originaltitel After Innocence
Regissör Jessica Sanders
Manus Jessica Sanders, Marc H Simon
Genre 2000-tal, Dokumentär

2014-12-07
En dokumentär som drar in mig i sju människors livsöden som direkt griper tag i mig och får mina känslor att bubbla upp. Man blir förbannad, ledsen, glad, hoppfull och man hoppas att man aldrig själv eller någon annan människa ska behöva förlora stora delar av sitt liv på detta sätt. Alla dessa fantastiska människor som bryr sig är underbara.
Mikka
2008-08-29
Tillräckligt viktigt och intressant ämne för att jag ska sätta en tre även om filmen i sig inte är så mycket att hurra för
steveland
2005-11-20
En del amerikanska stråkar som ackompanjerar men med en dokumentär med så starka livsöden kan man överse med det.