2.4

After the Storm

Arno är den enda som vet var det förlista skeppet ligger, som är lastat med guld och juveler. Han måste dock slå sig samman med girige Jean-Pierre för att få tillgång till sin dykardräkt. Deras ömsesidiga misstro och svartsjuka flickvänner gör skattjakten till ett livsfarligt uppdrag.

Originaltitel After the Storm
Regissör Guy Ferland
Manus AE Hotchner
Genre Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Benjamin Bratt, Armand Assante, Mili Avital, Arthur J Nascarella, Jennifer Beals

Xenox
2012-07-21
Lågbudget-film. Den går att se i brist på annat.
StureStenhög
2008-03-10
Ganska typisk tv-film med allt vad det medför. Låg budget, oinspirerad regi och halvtaskigt foto. Storyn är inte heller på något vis originell och de olika vändningarna hit och dit känns ganska trötta. Huvudkaraktären har dock en viss potential att vara en skön glidare, men det hade behövts en bättre skådis än Benjamin Bratt för att göra honom rättvisa

2007-01-10
Ett drama som i huvudsak följer fyra giriga personer som försöker plocka upp guld och juveler från havets botten då en båt gått under i ett oväder. Det krävs ingen större hjärnaktivitet för att förstå att samtliga fyra vill åt allt själva istället för att dela på fyra. Ändå rätt spännande även om slutet inte överraskar nämnvärt.