2.3

Secret Agents

Två spioner sänds till Casablanca för att ta sig an en hänsynslös vapenlangare som enligt deras arbetsgivare inte längre uppfyller något syfte.

Originaltitel Agents secrets
Alternativ titel Agentes secretos
Regissör Frédéric Schoendoerffer
Manus Yann Brion, Jean Cosmos, Olivier Douyère, Ludovic Schoendoerffer, Frédéric Schoendoerffer
Genre 2000-tal, Kriminalare, Action, Thriller
Skådespelare Vincent Cassel, Monica Bellucci, André Dussollier, Charles Berling, Bruno Todeschini, Ludovic Schoendoerffer, Eric Savin, Sergio Peris-Mencheta, Serge Avedikian, Gabrielle Lazure, Najwa Nimri

2015-06-11
Ett riktigt sömnpiller. (4+/15)
roon
2012-10-14
Annorlunda o speciell agentfilm. Helt OK men något rörig handling
jingoo
2010-01-25
Ganska speciell agentfilm på så sätt att det känns som om den skildrar en vanlig dag på jobbet. Jobbet som agent och sabotör. Filmen har ett väldigt jämnt tempo men ibland blixtrar den till med lite action. Mycket bra stämning men handlingen kunde ha varit lite mer engagerande.
Boondock_saint
2010-01-04
Att en "actionfilm" kan vara så ointressant är fascinerande. Den handlar ju inte om någonting. Märkligt.
LivePool
2008-08-29
Slutsåld på Ginza! Enligt rykten är det den svenska underrättelsetjänsten som köpt upp lagret för att sedan donera dem till Sveriges tungt kriminella undre värld, alla som tittade på filmen sägs idag sitta inspärrade på psyket och be om nåd.
Martain
2008-03-31
Gav den en trea först (filmer jag kan se igen) men ett halvår efter jag sett filmen hade jag heltglömt bort att jag sett den och helt glömt bort vad den handlar om, vilket inte händer ofta...så därför kan inte trean vara kvar, måste varit full när jag såg den
jonbo
2008-01-06
En story som känns obefintlig och därigenom tråkig och långsam.
MinotaurKing
2007-12-15
Mmm.. nää.
Borken
2007-03-16
Sicken dynga, inget hängde ihop... Bortkastad budget.

2007-01-16
Fransk actionfilm där regissören har stora problem att knyta ihop scenerna till begriplig underhållning. Det känns som att det saknas mängder med värdefull information mellan många klipp samtidigt som mycket irrelevant istället visas upp. Frånsett några fräscha actionsekvenser har inte Agents Secrets mycket att komma med.