2.5

Agnosia

Joana Prats lider av agnosi - ett neuropsykologiskt tillstånd som gör att hon inte kan komma ihåg och tolka sina sinnesintryck. Hon är också den enda som känner till den industrihemlighet som hennes far lämnat efter sig. Nu faller hon offer för en ondskefull plan där hennes förvirrade verklighetsuppfattning utnyttjas för att få reda på informationen. Två män i hennes närhet blir på olika sätt avgörande för hur det ska gå för den unga gåtfulla flickan: Carles, hennes fars närmaste man och Joanas fästman och Vincent, en ung impulsiv man som jobbar på familjen Prats gods.

Originaltitel Agnosia
Regissör Eugenio Mira
Manus Antonio Trashorras
Genre Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Martina Gedeck, Eduardo Noriega, Bárbara Goenaga, Félix Gómez, Jack Taylor, Luis Zahera, Sergi Mateu, Santi Pons, Miranda Makaroff

2018-02-27
Nja, men går att se...
idaho1981
2017-06-06
Spännande och så, men det tar ändå inte riktigt tag. Känns lite överspelat från samtliga utom Martina Gedeck (och kul att få se henne spela elak). Ok för stunden men inte mer.

2014-11-05
Helt ok film med viss spenning. +3.
Christofer
2014-01-17
Nja, mest konstigt och intetsägande. Sjukdomen hon hade blev ju också på något sätt mindre framträdande för tittaren än jag hade trott från början. Ingen film man behöver se direkt. 2-

2012-07-09
Filmen har kvaliteer. Men den känns alltför segdragen och lyckas inte riktigt engagera mig. Manuset känns spretigt. 3 av 10.
daniel77
2012-01-26
Fantasieggande och snyggt. Känns som det behövs en omtitt dock.
SynthErik
2011-10-10
Mycket angenäm film, dock inte riktigt det jag förvänade mig av Trashorras dock, men väldigt sevärd.
Fiasnutt
2011-07-29
Ganska finstämt kostymdrama, men inte särskilt mycket thriller... bitvis ganska segt och lite förvirrat men inte helt dåligt.
zabb
2011-07-17
besvikelse
Nathalena
2011-06-21
Vilket livsöde. . . Bra idé som handling för en thriller. Men jag ville att det skulle vara mer thriller och mindre drama!