2.5

Åh, vilken fredag!

Annabel retar sig på sin mamma och mamman irriterar sig på Annabel. Båda anser de att den andra lever ett lättsamt liv utan krav och måsten. En fredagsmorgon sitter de vid frukosten och önskar att de kunde byta liv med varandra för en dag. Något magiskt inträffar och det de önskar går i uppfyllelse. Båda får de uppleva en märklig fredag.

Originaltitel Freaky Friday
Regissör Gary Nelson
Manus Mary Rodgers
Genre Komedi, Familjefilm, 70-tal
Skådespelare Jodie Foster, Barbara Harris, John Astin, Dick Van Patten, Patsy Kelly, Vicki Schreck, Sorrell Booke, Alan Oppenheimer, Ruth Buzzi, Kaye Ballard, Marc McClure, Marie Windsor, Sparky Marcus, Charlene Tilton

2016-10-28
Kultklassiker! Remaken med Lindsay Lohan är också bra men den här är strået vassare! Svag 5:a.
filmfreak1
2015-02-24
Finns ju bättre 'body swap'-filmer, men dom har inte en Barbara Harris i kanonform
Kubrick
2011-08-04
Helvete vilken dynga, Foster är rejält lillgammal så förändringen blir inte så stor. Fjantig, pinsam att titta på, virrig, dålig, olidligt hemsk att se. Känns som den är ca 10 år äldre än vad den är.
ellkay
2008-06-18
Jag gillade remaken med Lohan bättre, men denna var fortfarande underhållande.
Kycklingbenet
2007-11-10
Så sjukt mycket bättre än nyinspelningen! Den här klarar sig undan att verka alltför mycket med pekpinnar och måsten.
Kangta
2006-10-13
Den här är underhållande. Kul att en film med några år på nacken, fortfarande står sig.
Smuggelbiff
2006-02-27
Hmmm. Tycker bättre om Lindsay Lohan. Tyvärr.
evot
2006-01-09
Rätt underhållande. Kul att se Jodie Foster som liten.
gaffatejp
2005-06-18
Tyckte om denna. Oerhört mycket bättre än remaken
Sodastream
2005-04-18
Eh..har ni inte sett någon annan film? Det här är originalet med Jodie Foster och underbara, underbara Barbara Harris och den är hysteriskt rolig och briljant. Det var länge sedan jag skrattade så här mycket