2.4

For Love's Sake

En kärlekshistoria mellan den problemfyllde high school-eleven Makoto och den rena och oskyldiga Ai.

Originaltitel Ai to Makoto
Alternativ titel The Legend of Love & Sincerity
Regissör Takashi Miike
Manus Takayuki Takuma
Genre Romantik, Musikal, 2010-tal
Skådespelare Satoshi Tsumabuki, Emi Takei, Ito Ôno, Tsuyoshi Ihara, Masachika Ichimura, Seishirô Katô

JanneN
2014-05-22
Mycket bra musik. Något komplicerad handling, men det var svårt att lämna filmen. Ai och Makoto gjordes av mycket bra skådespelarinsatser. Men karaktärerna var svåra att förstå sig på. Jag blev inte förvånad när jag såg att det var en mangabaserad story
daniel77
2013-10-14
näee, musikalnumrena i The Happiness of the Katakuris var mycket bättre. Karaktärerna också för den delen.
Ondskapt
2013-07-29
Miike tampar toksnett och plågar oss med en vedervärdig musikal som dessutom har en kvinnosyn som är så ofräsch att man får en dålig smak i munnen. Musiken (förutom EN låt) är allt från dålig till usel och filmen är fyrtio minuter för lång och har en story som jag inte ens skulle kunna uppskatta om jag så fick betalt.

2013-06-13
Storyn är inte helgjuten men det är å andra sidan frågan om filmatiserad manga och man behöver väl läsa den för att förstå. Men det är en välgjord och bra film och en del musikinslag är riktigt coola tycker jag. Takei Emi har ganska mycket talang och jag hoppas få se henne agera i fler filmer i framtiden. Den största behållningen skådespelarmässigt var helt klart Saito Takumi som märkligt nog inte står med i listan här med tanke på hur stor roll han har i filmen. Betyget blir en stabil 3a!
Hindsight
2012-12-10
Märklig men klart underhållande. Gillade de fantastiskt märkliga och överdrivna sång och dansnummrena som tog mig fullständigt på sängen. Lite bristande storymässigt men ack så underhållande det är att se miike utforska och tänja på invanda klyschor, samtidigt som han väver in B-filmsreferenser från äldre japanska filmer.