3.3

Air

Bygger på ett spel. Kunisaki Yukito är något av en vagabond. För brödfödan uppträder han med en liten docka. En dag kommer han till en solig kuststad i hopp om att uppträda vid ortens "sommarfestival". Yukito möter den underliga och klumpiga men charmiga flickan Misuzu och det visar sig att festivalen är en vecka bort. Yukito slår följe med Misuzu i dennes efterforskningar till ett skolprojekt om lokalhistorian.

Originaltitel Air
Alternativ titel Air the movie
Regissör Osamu Dezaki
Manus Makoto Nakamura
Genre Animerad, Drama, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Aya Hisakawa (röst), Hikaru Midorikawa (röst), Kawakami Tomoko (röst), Chinami Nishimura (röst), Canna Nobutoshi (röst), Inoue Kikuko (röst)

Skuggängel
2007-04-01
Vill verkligen se den här, serien var så bra. Vet någon var man kan hitta den?
Saikano
2006-10-10
Jag vet inte riktigt om jag håller med helt. Älskade serien, men det var ändå härligt att få se en annan verision av historien och nya händelser. Älskar denna, även om serien var bäst. Gillar hur filmen har stilbilder och den anorlunda än från serien är designad eller vad man ska säga. Se serien först, sedan denna.
lihnus
2005-10-19
i princip samma story, men det händer andra saker. inte en dålig film i sig, men eftersom den är så annorlunda från serien, både i händelser, karaktärer och stil, så blir det ändå "fel", och därför dåligt.
Mewtito
2005-09-11
Serien är bättre, detta är bara en kortare verision av den som är sämre animerad, med sämre röstskådespelare och med saknad till de bra karaktärerna från serien.