2.2

Air America

Air America är CIA:s eget bolag och existerar inte officiellt och kan därför arbeta ostört. Men en dag upptäcks att planen används för narkotikasmuggling.

Originaltitel Air America
Regissör Roger Spottiswoode
Manus John Eskow, Christopher Robbins, Richard Rush
Genre Action, Komedi, 90-tal
Skådespelare Mel Gibson, Nancy Travis, Robert Downey Jr, Ken Jenkins, David Marshall Grant, Lane Smith, Art LaFleur, Ned Eisenberg, Marshall Bell, Bert Kwouk, Tim Thomerson

2017-10-30
Bomkia
2016-06-25
Konstig film. Det känns som om de försöker ha samma stämning som Good Morning Vietnam, men det känns som det aldrig riktigt kommer igång och karaktärerna känns väldigt tunna. 2-
2014-11-09
Det beror lite på vilken ålder man är i när man ser denna film. Är man tonårskille kan man nog förlåta mer än andra men nu när jag ser den så tycker jag det fattas kvalitèr i manuset. Det är verkligen en förvirrande blandning av komedi och "brutal" action. Inte ens stabile Mel Gibson kan hålla den här filmen tillräckligt högt uppe(i luften).
Bumsi
2012-07-07
Slutet. Hur kan man göra ett så mesigt slut?
HerrNenne
2012-01-24
Gemytlig halvkrigsfilm, vilket är rätt trevligt att titta på ända fram till slutet när det blir för gemytligt.
chris_lambert_
2011-06-03
uppseendeväckande tråkig och 80-talsstabbig.
Jke
2010-06-13
Svag 4:a, älskar Mel o robert ;)
the-godfather
2010-03-07
Lire underhållning var det i filmen men annars så var den rätt dålig så mitt betyg får blir en svag tvåa. Inte gibsons bästa direkt.
PolPut
2009-08-14
John, Chris och Rick kom på att det skulle vara skittufft att skriva ett filmmanus om västvärldens värsta maffiaorganisaion CIA. Bra idé. Men sedan skrev de varsinn del och sammanfogade det hela till en spretig och ganska händelsefattig smörja som pågår i över två timmar och inte ens antisemiten Mel himself klarar av att rädda rullen från att hamna i betyg 2-träsket med hundratals andra mediokra rullar. Gäsp.
HulkHogan
2007-11-16
Uj, inte den här! Mel Gibson är rätt värdelös i denna. O inte räddas filmen av en finnig Robert Downey Jr heller...Dåligt illustrerad på film med tanke på det goda manuset och handlingen. Det kunde faktiskt blivit något bra av de hela. Men ack!