1.3

Air Bud - fotbollsfarsan

Josh upptäcker att Air Bud har en fantastisk talang för fotboll och båda går med i det lokala fotbollslaget. Där möter Josh en flicka och blir förälskad, men inte bara Joshs känslor svallar, även Air Bud faller för en fin hundflicka. Med henne får han ett helt fotbollslag med valpar.

Originaltitel Air Bud: World Pup
Alternativ titel Air Bud 3
Regissör Bill Bannerman
Manus Mark Whiting, Robert Vince, Anne Vince
Genre Familjefilm, Komedi, Drama, 2000-tal
Skådespelare Dale Midkiff, Kevin Zegers, David Glyn-Jones, Caitlin Wachs, Chilton Crane, Chantal Strand

LazyForSure
2010-05-27
Somliga förstår visst inte när en filmserie ska avslutas.. Första filmen är klassisk, andra filmen är bra den med(Kan vara för att jag lirar amerikansk fotboll) men den här filmen är bara kass. Ett gott råd som ni bör ta, se första och andra filmen om ni ej gjort det, skippa resten, och nej storyn leder inte vidare till varje film.
Fermis
2009-12-28
Kill me
ellabella94
2009-12-07
Skit i mängder. Det här är nog ett av Disneys största bottennapp. Att man dessutom såg filmen dubbad gjorde det bara ännu värre, om det nu går.
StureStenhög
2009-06-23
Det här var fan smärtsamt att skåda för alla oss som älskar Buddy. Det är verkligen en oerhört trött film. Ska man berätta precis samma historia varje gång så måste man åtminstone göra det med lite charm. Här har man bara slängt in fotbollshistorien och kidnappningshistorien för att de ska vara där. Istället läggs fokus på kärlekshistorierna. Buddys romans kan jag väl ta, men Kevin Zegers och hans jävla fejkbrittiska tjej är fullkomligt outhärdliga. Det känns också som att man här har satsat mer på medveten komedi än tidigare, det gör man inte bra alls och det innebär bara att det blir mindre av den omedvetna komik som man vill se i dessa filmer. Men så kommer slutet. Oj oj oj. Slutet är så fruktansvärt bisarrt jävla dumroligt att ord inte kan beskriva det. Efter att ha sett 2352 filmer kan jag konstatera att slutet på World Pup är det absolut dummaste jag någonsin har skådat i filmväg. Efter en sån prestation kan jag omöjligen dela ut en etta
CaptainAwesome
2009-06-22
83 minuter av vidrig amerikansk kristen idyll och kåta hundar. Pedobear fnyser med nosen; Caitlin Wachs har ännu inte vuxit till full förmåga och det brittiska jailbaitet är bara störande med sin falska dialekt. Det här är endast Disney-kristen propaganda för giftermål, myndigt sex och kärnfamilj.
paninaro
2009-06-21
Jag kan inte begripa hur Buddy ställde upp på det här manuset, men jag utgår ifrån att jycken gjorde det endast för pengarna och några bunkar "yoghurt", då han känns tröttare än någonsin. Som autist behöver man inte vara orolig för att dramturgin på något sätt är annorlunda mot de tidigare filmerna, dock är hela den här filmens fullkomliga uselhet något som får en att tappa tilltron till världens djur, Robert Vince och livet självt. Jag skulle vilja träffa den människa som har inhandlat dvd:n på Megastore för 245 kronor.
karlmats
2009-06-21
Hur mycket jag än gillar Buddie och Robert Vince så kan jag inte med gott samvete säga annat än att det här var ren dynga och den klart sämsta Air Bud-filmen av de fyra jag har sett hittills. Manuset är verkligen helt ointressant, skurkarna helt meningslösa och handlingen är obefintlig. När fotbollstränaren ska försöka härma en brittisk accent med katastrofalt resultat vet man att det kommer gå åt helvete vilket det också gör. Buddie själv imponerar inte alls lika mycket som tidigare heller, det är ju uppenbart att han inte kan spela fotboll alls, precis som att det är uppenbart att de som skrivit manuset aldrig har sett en fotbollsmatch i hela sitt liv. Det klassiska storhetsvansinneslutet finns dock givetvis med på gott och ont. I slutändan skiter man dock i vilket då det här var en upplevelse man helst snabbt glömmer helt.
Chph
2009-03-02
haha en uppfölljare på en redan dålig film. Kan de bli sämre än så? hahaha
NiclasArringer
2008-02-14