3.4

Air Guitar Nation

USA väljer för första gången att ställa upp i världsmästerskapet i luftgitarr som hålls varje år i Uleåborg, Finland. De två huvudkombatanterna visar sig vara David "C-Diddy" Jung och Dan "Björn Türoque" Crane.

Originaltitel Air Guitar Nation
Regissör Alexandra Lipsitz
Genre 2000-tal, Dokumentär

Skapad 2019-12-21 av crawler
Luftgitarr är kanske inte världens credigaste företeelse, men med tanke på hur många som lägger sin energi på att bli autistiskt säkra på ”Guitar Hero” kanske den borde omvärderas. Möjlig...   Läs mer »

foppa99
2013-11-26
jo men den va rock n roll
Greigh
2013-01-04
Inte alls vad jag trodde att det skulle vara!
dafreakish
2012-08-27
Supercharmig liten bagatell om kanske historiens onödigaste tävling och om personer egentligen helt utan förmågor, med visst storhetsvansinne, som strävar efter att bli världens bästa luftgitarrspelare. Bisarrt.
Rockbabydoll
2012-06-25
Fint uppbyggd och härliga personporträtt; underhållande rakt igenom.
yrkeschaufföre
2012-01-14
Den intresserade mig knapp alls!
RaketPojken
2010-11-09
mycket bra fast King of Kong är bättre
hanuman
2010-09-20
Luftgitarr rules!!!!
Hypostas
2010-03-28
Kändes betydligt mer fejkad, och mindre äkta, än mästerverket "The king of kong". Det märktes ju att killarna mest tog det här med luftgitarr som en kul grej. Själva filmen påminner mer om en mockumentär än en dokumentär. Men visst är det roligt och klart sevärt.
smichael
2009-10-13
En riktigt skön rulle med sköna personer helt enkelt. Ibland är det inte konstigare än så.
knudwig
2009-08-18
Excellent dokumentär om precis lagom skruvade människor med en riktigt udda hobby. Uppenbarligen kan man tävla i allt. Finland, here i come.