1.6

Airborne

Ett sista plan lyfter från en flygplats samtidigt som en snöstorm är på väg in. Snart rapporteras det från planet att båda piloterna är döda, samtidigt som antalet passagerare blir färre och färre.

Originaltitel Airborne
Regissör Dominic Burns
Manus Paul Chronnell
Genre 2010-tal, Skräck, Thriller
Skådespelare Mark Hamill, Craig Conway, Billy Murray, Sebastian Street, Simon Phillips, Gemma Atkinson, Alan Ford, Kimberly Jaraj, Rita Ramnani, Jazz Lintott, Julian Glover, Raji James, Fiona Ryan, Allison McKenzie

2019-11-22
Jag brukar gilla filmer som utspelar sig på flygplan, men denna var bara märklig och löjlig..
Bomkia
2016-02-15
Ja, denna är riktigt kass, manuset är tunt och budgeten är låg. Men den flyter på i bra takt och jag har alltid haft en förkärlek för Mark Hamill och filmer som utspelar sig i begränsade utrymmen. 2-
Juu_W
2014-11-07
Filmfel... Räkna på fingrarna! Skådespel = dåligt, story = dåligt, effekter = dåligt, behöver jag fortsätta?!
Robkiller
2014-01-13
Inte lika illa som befarat när konstiga saker händer på ett flygplan... var väl inte direkt bra, men den håller intresset uppe... skådespelarna är väl överlag rätt dåliga, även om Mark Hamill kändes mindre usel än vanligt... den får duga.
Djason
2013-05-23
Bättre än väntat men ändå kass. Luke Skywalker har allt blivit bra gammal och fet.
MrLahey
2013-03-07
Haha blev visst lite lurad när jag såg något flashigt filmpris på toppen av omslaget där den hade vart med i någon filmfestival. lät lovande med lite flygplansskräck men nej, upplägget med hur alla passagerare ska bli chockade över "saker" som pågår på planet, hur stämningen framgår i allmänhet på planet, näe. Inte inlevelserik alls. Slutscenen fick mig visserligen att förstå att den skulle vara lite "stojig" med mening så att säga, men ingenting som föll mig i smaken ändå
2013-02-24
Bekymmer på flygplan är tydligen poppis just nu och den här passerar faktiskt som helt okej. Många järn i elden samtidigt här och det känns inte självklart vilket håll det pekar. Mot slutet ballar det så klart ur i vanlig ordning, men vägen dit är underhållande.
XJR
2013-02-11
Usch, vilket trams. Totalt slöseri med tid att glo på denna soppa. Enda intressanta här är Gemma Atkinsson....
TheHorrorfan
2013-02-10
Bra är den ju inte, men den är inte dålig heller. Den hamnar precis i mitten på betygsskalan, 2,5.
Frantic
2012-09-24
har sett betydligt sämre skit än detta, samtidigt förväntade jag mig ren dynga vilken kanske gör att betygen är högre än vad det borde vara.