2.8

A som i Akeelah

En ung flicka från södra Los Angeles försöker komma med i tävlingen "National Spelling Bee"

Originaltitel Akeelah and the Bee
Regissör Doug Atchison
Manus Doug Atchison
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Keke Palmer, Laurence Fishburne, Angela Bassett, Curtis Armstrong, JR Villarreal, Sean Michael Afable, Sahara Garey, Lee Thompson Young, Jumper Lark, Julito McCullum, Erica Hubbard, Eddie Steeples, Dalia Phillips, Tzi Ma, Jeris Poindexter, Sara Niemietz

Hogman
2015-02-17
Vabbade med elvaåringen och såg den mysiga film, vi sätter en fyra båda två. Visst har man sett denna dramaturgi förut, men detta är välgjort och gulligt.
Fred12
2014-09-29
Gillar feelgoodfilmer och detta är en utav dom. Nära fyran!
fridenpaden
2014-06-16
Helt klar bra men den slår inte Spellbound där man får the real thing.
Gigi1943
2013-05-08
Står i min TV-tidning som "A som i Akeelah" men det är säkert rätt film, den var mycket charmig och trevlig och dessutom fick man klart för sig att engelska språket innehåller en himla massa konstiga och svåra ord (som man aldrig hört tidigare). En stadig trea!
KyLLo
2013-03-30
Förutsägbar, men även charmig och gripande.
Christofer
2013-03-30
Visst var det ganska förutsägbart, men samtidigt tillräckligt underhållande för att nå upptill en trea tycker jag.
need_sleep
2011-10-23
Förutsägbar yngre tonårsfilm, men ganska charmig så den får godkänt
Ngdawa
2010-09-24
ja detta är ju ännu en film som inte bjuder på några överraskningar och följer snällt alla regler för en 'feel good' och smågullig film till punkt och pricka.väldigt amerikanskt.
mrHL
2010-03-22
Filmen följer mall 1A inom filmskapande. Med andra ord, otroligt förutsägbar.
mgrankvist
2009-12-29
Söt, förutsägbar. Helt OK om man har tid över.