2.2

Alex & Emma

Alex är en författare vars skrivkramp och spelskulder försatt honom i knipa. För att bli kvitt indrivarna måste han avsluta sin bok på 30 dagar annars dör han. Till hjälp med att skriva klart manuskriptet anlitar han stenografen Emma. När Alex så börjar diktera denna romantiska berättelse om en kärlekstriangel för den charmiga Emma utmanar hon honom vid varje vändning i historien.

Originaltitel Alex and Emma
Regissör Rob Reiner
Manus Jeremy Leven
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Luke Wilson, Kate Hudson, Sophie Marceau, David Paymer, Cloris Leachman, Rob Reiner

2014-11-13
Jag måste säga att jag är väldigt svag för Kate Hudson och det är svårt att inte bli på bra humör när man ser en film med henne. Detta är mer en lättsamt romantiskt drama än en romantisk komedi och den lever mycket på samspelet mellan Hudson och Wilson. Det fungerar bra liksom filmens underhållande upplägg. 3+
AlbinWesley
2013-05-16
Det är nästan så att den har tillräckligt med finess för att nå en trea, men det blir för ostigt och fånigt även om den är välregisserad och så vidare bla bla bla.
EliasN
2012-06-19
Intressant hur berättelsen berättas.
ulpe01
2012-04-05
Rätt så dålig film som inte ens är ett bra tidsfördriv. Har svårt att engagera mig i någon av karaktärerna, och den är en hårsmån från att vara en etta.
Råtta
2010-08-22
lite skönt att hudsons roll (i mitt tycke) inte var helt till 100% uttråkande, blåst tjej-roll. dock ganska värdelös film ändå.
Nolie
2010-08-02
Så fantastiskt meningslös. Om man inte kan skriva ett vettigt manus bör man inte skriva om en författares våndor, det blir bara pardiskt. Music & Lyrics var aningen bättre
Tonti
2010-06-03
Om man bortser från värdelösa skådespelare, horribelt manus, medelmåttig scenografi och hårresande andefattig regi är detta ett mästerverk.
KimEkberg
2010-06-03
Beh! Nej utanför Wes Andersons univers bör inte Luke Wilson röra sig alltför mycket, speciellt inte när han bara får roller precis som denna. Men han är inte sämst för det är motspelerskan i denna underhållande men jävligt dåliga film som säger enormt lite om den värld vi alla lever i.
Aidahog
2010-01-28
söt film om man bortser från kemilösa huvudrollsinnehavare och hemskt manus.
Edithea
2008-10-25
Ja, en söndagsfilm som man kan halvsova till och inte missa ett dugg.