2.8

Alex Strangelove

Alex Truelove är en duktig high school-elev med en underbar flickvän och en ljus framtid. Hans sista milstolpe som tonåring är att bli av med oskulden. Men när han möter snygga Elliot blir livet en berg-och-dalbana där han tvingas omvärdera kärlek, vänskap och sin sexuella identitet.

Originaltitel Alex Strangelove
Regissör Craig Johnson
Manus Craig Johnson
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Daniel Doheny, Madeline Weinstein, Antonio Marziale, Daniel Zolghadri, Nik Dodani, Fred Hechinger, Annie Q, Ayden Mayeri, Kathryn Erbe, Joanna Adler, William Ragsdale, Isabella Amara, Sophie Faulkenberry, Dante Costabile

Ailuj
2020-09-18
Med tanke på budskapet den försöker få fram så tycker jag berättelsen haltar lite. Bikaraktärerna känns som platta stereotypier och jag har svårt att riktigt känna för någon av dem.
haajen
2019-01-02
Över förväntan, Weinstein är klart bäst. Hade önskat lite mer buildup av relationen mellan killarna och mindre pubertal humor.
Tatty
2018-09-03
Gillar den skarpt! Den är så bra, rolig och lite knäpp! Elliot i filmen och bilden är så gullig och sexig på nåt sätt i filmen haha! Slutet var så bra och jag gillade slutet starkt! Filmen kändes normalt med all såna ungdoms tankar! Får mig att känna mig ung igen och minns vissa tankar man hade!
choklatchip
2018-07-16
Godkänd. Väldigt mycket bättre än Love Simon men så otroligt mycket sämre än Call Me By Your Name. Men helt ok skildring av förvirring, oro och ungdomens försök att hitta sig själv. Märkligt dock att ingen av de heterosexuella karaktärerna hade några djupare frågor kring livet.
ToddDowney
2018-06-16
Godkänd. Finns inte direkt mycket annat och säga. Ingen direkt djup eller sympatiska karaktärer. Värst är väll Alex. Är glad att jag såg den men är inget jag kommer kolla på igen.
Kayuzuzu
2018-06-14
Sweet
DIProgan
2018-06-12
Mysig med en rekorderlig mängd humor för sin genre men inget banbrytande.