2.2

Alexander and the Terrible, Horrible, No Good, Very Bad Day

Alexander vaknar upp med tuggummi i håret, och hans dag blir bara värre och värre ju längre den går. När dagen är slut får han dock väldigt begränsat med sympati från sin familj. När Alexander till slut går och lägger sig vid midnatt, kvällen innan sin tolfte födelsedag, önskar han sig att hela hans familj ska ha en dålig dag.

Originaltitel Alexander and the Terrible, Horrible, No Good, Very Bad Day
Regissör Miguel Arteta
Manus Rob Lieber
Genre Familjefilm, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Ed Oxenbould, Steve Carell, Jennifer Garner, Dylan Minnette, Kerris Dorsey, Sidney Fullmer, Bella Thorne, Megan Mullally, Mekai Curtis, Lincoln Melcher, Donald Glover, Joel Johnstone, Ben Greene, Burn Gorman, Jennifer Coolidge, Samantha Logan, Toni Trucks

HerrNenne
2016-02-09
Håller sig tacksamt bort från allt för mycket pinsamhetshumor i stor utsträckning vilket gör den sebar.
AlbinWesley
2015-10-15
Till en början är den rätt så rolig, och sen tippar det över åt Disney-familjefilmshållet. Jag visste inte, när jag satte igång den, att det var en sådan. Men jag tyckte den var underhållande och lite charmig, förvisso väldigt fånig men ändå på nåt sätt kvalitativ barnfilm. Steve Carell är ju kulig också.
Olof_Gronlund
2015-07-27
Jag ger den en tvåa för den var precis vad jag förväntade mig. En film för 15-åringar och inget skratt under hela. En riktig skitfilm att göra om man vill klättra i karriären. Perfekt när man vill avsluta den med. Hade bara på den i bakgrunden som kvällsfilm, inget jag kommer minnas om 1 månad typ
tildiz6
2015-07-26
En korkad film med korkade, bortskämda snorungar. Men Steve Carell är ju med och han som spela Anthony är snygg..
ziferN
2015-03-30
Mysigt, småkul och underhållande var det allt. Klassisk amerikansk familjefilm helt enkelt som fungerade att titta på ifall man inte har mycket annat för sig. Lagom trevligt och förutsägbart.
chaosphere
2015-03-02
Hade jag varit tolv år hade jag älskat den. Nu är jag 31, och tyckte ändå att den var trevlig och lättsam. En riktig familjekomedi.
RunRiot
2015-02-02
Charmpiller
SimonLiptone
2015-01-23
Visste inte ens att det var en Disney film, men den var fan mysig!
HippiePatrik
2015-01-22
ok komedi. Steve Carell är ju alltid bra.