2.7

Alfie

Den kaxiga kvinnotjusaren Alfie börjar ifrågasätta sitt bekymmerslösa och lättjefulla liv.
En nyfilmatisering av 1960-talets klassiker Alfie då med Michael Caine i huvudrollen.

Originaltitel Alfie
Regissör Charles Shyer
Manus Bill Naughton
Genre 2000-tal, Komedi, Drama, Romantik
Skådespelare Jude Law, Renée Taylor, Jane Krakowski, Sienna Miller, Susan Sarandon, Jeff Harding, Marisa Tomei, Kevin Rahm, Max Morris, Omar Epps, Nia Long, Gedde Watanabe, Jo Yang, Tara Summers, Sam Vincenti, Katherine LaNasa, Jefferson Mays, Dick Latessa

Skapad 2019-11-10 av
När Michael Caine 1966 spelade huvudrollen i ”Fallet Alfie” blev det startskottet för hans karriär som hyllad skådespelare. Med odräglig självsäkerhet och arrogant nedlåtande attityd gick ha...   Läs mer »

Skapad 2019-11-10 av cineasten89
När det gäller en sån film som denna, får det inte mer än en trea i betyg. Den är för seg och ganska prentitiös för att man ska kunna njuta av den till fullo. Det är iallafall härligt med e...   Läs mer »

2017-10-23

2015-12-12
Jovars, den var underhållande på sina ställen men det kändes som att den körde på i samma hjulspår utan att lyfta. Jude Law gjorde en väldigt bra prestation men dom andra karaktärerna var faktiskt rätt tråkiga. Dessutom var nog filmen lite för lång.
2014-11-23
Är man "Man" så finner man nog denna film precis som jag underhållande och igenkännande på sina ställen men jag skulle tro att som kvinna ser man nog denna film som riktigt sexistisk. Detta är en remake av en 60-talsfilm med samma namn men skillnaden är att då låg det i tiden med att mannen hade den starkaste sexualiteten. Idag känns det omodernt.
Ojhda
2013-12-24
Stark trea, tappar lite mot slutet men ändå en väldigt charmig film!
Lioras
2013-05-08
Gillar filmsättet fast det ibland kan bli för mycket, men på det stora hela snyggt filmat och bra skådespelare.
Linc
2013-01-09
Jag gillar den. Enligt mig får Jude Law oförtjänat mycket dålig kritik och det är väll förvisso inte så konstigt med alla chic rullar han gjort. Men han klär verkligen i rollen som Alfie, hela sättningen och miljön är riktigt välgjord och fram för allt lyfter musiken upp allting!
jonbo
2012-10-19
Endast Tomeis karaktär jag bryr mig om, och hon får ju inte så mycket utrymme.
mazquara
2012-09-01
snygga eftertexter
hsimpson
2012-07-18
Bra där! Inte alls vad jag hade väntat mig, men det blev en trevlig överraskning. Law är (som alltid) riktigt duktig. Svag fyra.

2011-09-25
Om dom kunde hålla tillbaka på slisket skulle det bli så mycket bättre. Law är en goding.