2.8

Alice i Underlandet

Spelfilm som bygger Lewis Carrolls böcker. Sammanskrivna för att ge tittarna båda böckerna liv.

Originaltitel Alice in Wonderland
Regissör Nick Willing
Manus Peter Barnes
Genre Familjefilm, Äventyr, Fantasy, 90-tal
Skådespelare Robbie Coltrane, Whoopi Goldberg, Ben Kingsley, Christopher Lloyd, Pete Postlethwaite, Miranda Richardson, Martin Short, Peter Ustinov, George Wendt, Gene Wilder, Tina Majorino, Ken Dodd, Jason Flemyng, Sheila Hancock, Simon Russell Beale

2016-07-24
Går ju inte att jämföra med Tim Burtons version men den är ändå bra och välgjord. Bra skådespelare.
TheHorrorfan
2013-10-30
Bättre än den tecknade versionen i alla fall.
Dysantia
2011-08-09
Lite låg energi, men dom har lyckats bra med rollsättningen. Den andra TV filmen ( från 85 ) är bättre.
Fermis
2010-05-20
hatar alice
83-Echoes
2010-05-17
Stark 3 med snud på 4 tackvare näst intil perfäckt rolbesätning, älskar Te bjudnings scenen och när Alice blir stor i kaninens hus. Rolig fakta hon som spelar Alice är lila ungen i Waterworld filmen.
mimmilinnea
2010-03-04
Mycket tjusig filmatisering.
whereiswinston
2010-02-24
Alice i underlandet har alltid varit något för sig.. Jag kan se varför den är så älskad, men själv känner jag bara obehag.

2009-10-19
Får väl ses som okej familjeunderhållning. På något sätt är filmen snyggt gjord trots att effekterna inte övertygar alls.
lbjpp04
2009-08-28
Håller med Blake_ - tebjudningen är helt hysteriskt rolig.
lizah
2009-04-02
underbar film! jag kan se den hur många gånger som helst! :)