Alice

Alice Tate, en tvåbarnsmor gift sedan 16 år, söker på grund av en ond rygg upp en kinesisk örtläkare. Dr. Yang inser snart att de verkliga problemen inte sitter i ryggen, och ger henne magiska örter som gör att hon får en helt ny syn på sin tillvaro.

Originaltitel Alice
Regissör Woody Allen
Manus Woody Allen
Genre Drama, Komedi, Romantik, Fantasy, 90-tal
Skådespelare Mia Farrow, Joe Mantegna, William Hurt, Blythe Danner, Keye Luke, Judy Davis, Alec Baldwin, Bernadette Peters, Cybill Shepherd, Gwen Verdon, Patrick O'Neal, Holland Taylor, Diane Salinger, Bob Balaban

Ehrmann
2013-10-27
Helt okej film, men Mia Farrow kan verkligen vara lite irriterande ibland. Den "förföriska" scenen hon gör är riktigt rolig dock!
Deepshit
2012-09-11
Inte någon av Allens bättre filmer. Ibland blir det riktigt tråkigt och ointressant. Känns som att man inte bryr sig om huvudkaraktärens överklassproblem. Idén är dock bättre än filmen, ibland blir det lite så där barnsligt kul. Mia Farrow är också charmig i huvudrollen. Men som sagt, långt från en av Allens bästa filmer.

2012-08-07
Ännu en av Allens förhållandevis festliga filmer, vilken i vanlig ordning hade mått bra av ett par extra tag med manusfilen. Den påstått kinesiska pseudomagin sätter lite krydda, och skådespelarna är bra, liksom en del av de visuellt uppfinningsrika inblickarna i Alices bakgrund, men i mångt och mycket är detta bara en Woody Allen-film till.
chris_lambert_
2011-07-12
Känns som en oerhört trött romantisk komedi, utan komedi och utan egentligt drama för den delen. Skådisarna sköter sig bra överlag. Stark tvåa.
Rune2000
2010-07-15
Jag har länge försökt att undvika denna film då jag egentligen inte är så förtjust i Allen's sent 80-tals period ("September" och framåt). De filmerna tenderar att blir lite väl dystra och oengagerade, där "Another Woman" är helt klart det största sömnpillret. Som tur såg jag ändå "Alice" eftersom det visade sig vara mer av en komedi i stil med Allen's 90-tals filmer som möjligen inte är bland hans bästa men det finns en hel del fina repliken att njuta av. -- "Jeez, nothing shocks New York cab drivers!"
labi
2010-03-15
En klar fyra på den här likt den dramatiska systerfilmen "En annan kvinna". Skall det vara skruvat så varför inte skruva till det ordentligt? Vem hade inte velat vara osynlig? Mia Farrow är riktigt bra här!
AudreyHorne
2009-10-30
överraskande! jag trodde detta skulle vara en plump i woodyprotokollet, men bjuder mig på mustigt foto, en hel del skratt och vissa hjärnvrängningar. visserligen dyker några fåniga saker upp här och där som kanske förstör litegrann, tyvärr..
slitenskiten
2009-06-04
Jag vill också välja mig själv!
jimmyringo
2009-04-02
Inget av Allen's främre verk. Alice har ett hyfsat upplägg, men helheten engagerar inte så mycket. Ganska löjligt med spöken, andar m.m. Passar inte i en Allen produktion.
movieguy72
2008-11-13
En fantastisk berättelse av Woody Allen med mängder av fantasi o humor men har även en gripande ton. Skådespelarna levererar utmärkta prestationer.