2.3

Alien Abduction: Incident In Lake County

Tommy McPhearson filmar sin familjs Thanksgiving middag med sin nya videokamera. Det blir strömavbrott och han och hans bröder ger sig ut för att laga det. De upptäcker då ett UFO och lyckas även filma riktiga utomjordingar. De flyr tillbaka till huset och försöker ha sin middag trots allt. Men någon eller något har följt efter och man får följa den skräckfyllda natten genom Tommys kamera.

Originaltitel Alien Abduction: Incident In Lake County
Alternativ titel Alien Abduction: The McPhearson Tape
Regissör Dan Alioto
Manus Dan Alioto
Genre 90-tal, Drama, Science Fiction
Skådespelare Benz Antoine, Kristian Ayre, Gillian Barber, Michael Buie, Emmanuelle Chriqui

niebaotan
2016-08-04
Tidig found footage som under första timmen funkar riktigt bra. Obehaglig och fartfylld bortsett från de onödiga stoppen med intervjuer - de sabbar upplevelsen. Som tidigt exempel av genren och med flertalet riktigt lyckade scener blir det dock godkänt. Är man inget fan av found footage bör man däremot undvika den.
Engravadlax
2013-07-09
Inte den sämsta found footage filmen jag har sett, kvalitén är för det mesta bara några snäpp ifrån trovärdig. Inte illa för en av de tidigaste försöken i genren. Det som drar ned det mest är väl egentligen kommentarsekvenserna som bara bryter immersionen, och själva greysen ser ju inte kloka ut.
Robkiller
2013-04-06
"fejkad" Hemvideo / upphittad amatörfilm som påstås visa utomjordingar som besöker en familj på landet... att köra en hel film med "handkamera"-konceptet är väl något som tog fart ett tag efter att denna kom, och ibland kan det fungera... här.. så är det rätt så ok ett tag; och fram till halva filmen så hålls intresset uppe. Tyvärr sabbade de det genom att andra halvan mest består av en massa skrikande och springande.. dessutom så lyfter den tittaren ur inlevelsen med att bryta filmen då och då med "intervjuer" med vad som hände efter att "det filmade materialet" hade hittats... vilket blir rätt så konstigt. Men visst den kan ha inspirerat till senare filmer i genren.
Greven81
2010-11-15
När något filmas med hemvideokamera och alla låtsas som allt är "vanligt" så slår varningslampan på för mig. Tycker att detta är värdelöst skräp och det ger mig mer att titta på julfilmer från min barndom än detta eländet med skådespel som är så otroligt kasst att man bara gapar!
trevors
2010-07-20
Jag har sett både den här versionen och den andra även kallad "The McPhearson Tape" som folk tror är en verklig film. Här ser man trailern på Dan Alioto's hemsida på den som folk kallar för orginal: http://www.deanalioto.com/_deanalioto/
approximativ
2007-10-23
Att den här kom innan "The Blair Witch Project" är intressant. Måste ha varit grymt kul att spela in.