2.2

Alien Hunter

Funnet intui ett isblock i Antarktis ligger en svart låda som skickar iväg en pulserande signal, är den utomjordisk? Julian Rome åker dit för att undersöka.

Originaltitel Alien Hunter
Regissör Ron Krauss
Manus J S Cardone, Boaz Davidson
Genre Action, Thriller, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare James Spader, Janine Eser, John Lynch, Leslie Stefanson, Aimee Graham, Carl Lewis

Korben_Dallas
2015-01-12
Rätt bra ändå, James Spader är jävligt legit fan. Passar en romantisk UFO nörd som mig perfekt och samtidigt bara älskar jag dessa typiska b-inslag som "omotiverade" halvnakna tjejer i tjusiga "uniformer" och de telepatiska visioner mellan man och utomjording är intressanta men tyvärr lite underutvecklade. Lagom snygg, lagom intelligent, lagom action-betonad, kunde vart mer UFO men annars en B-film med hjärtat på rätt ställe.
RichardEk
2013-07-26
Endast bitvis god sf ryms i den här filmen, sannolikt direkt för hyrmarknaden. James Spader känns inte rätt i den roll han har och mötet med den främmande civilisationen haltar mellan att vara en upprepning av 'close encounter...' och 'predator'. Slutet slarvas bort, och påminner för mycket om bättre science-fiction filmer som 'Mission to Mars'. En del spännande moment i filmen gör trots allt att den duger att se på, exempelvis en måndag kväll.
Almgren
2012-09-20
Väldigt intetsägande, innehållslös och snabbt bortglömd The Thing-ripoff, med värdelös regi och ganska taffligt skådespeleri. Trots detta lyckas den få till några roliga konventionsbrott, troligen mest på grund av att de var tvugna att göra NÅNTING annorlunda mot filmerna de kopierat. Plus för att ryssarna pratar ryska.
Bomkia
2011-10-08
Dålig The Thing-kopia med vissa intressanta sekvenser och en helt ok Spader. 2a.

2011-09-25
James Spader är skön men filmen kunde ju mått bra av en mer engagerad Krauss.
Robkiller
2011-07-05
Ok det här är fortfarande en B-film, som känns mer som 1995 än 2003, men den är rätt bra. Det är inte nån actionfilm med fula monster i gummidräkter som man kan tro av titeln. Istället är den mer subtil och handlar om upptäckten av någonting som liknar ett stenblock, gömt i isen på Antarktis, som sänder ut en pulserande radiosignal. Forskare skickas dit för att undersöka och en av dem har tidigare jobbat åt SETI (spader) med att leta efter utomjordiska signaler, alltså som "alien" jägare. Halva filmen ägnas åt teori, diskussionen och undersökningar om vad det här kan var för något och vad signalen innebär, medan andra halvan blir lite mer actionorienterad när de inser vad de är instängda i det här forskningslabbet med. Skådespelarna är helt ok, ljud och musik är bra och förhöjer stämningen. Sevärd om du gillar lite B-film sci-fi.
asd
2010-09-26
bra film, kul att den finns gratis på voddler.
KillerPutte
2010-09-06
(rek.2) Riktig standardrulle inom alien-genren. Det duger men utvecklar knappast genren.
Djason
2010-04-10
Överaskande bra faktiskt, tänkte att detta skulle vara en ren kalkon med kass budget. Men James Spader lyfter den här filmen till en 3:a svag men ändå en 3:a
fridenpaden
2008-06-25
Svag trea. Man märkte att handlingen var anpassad efter budget. Några av skådespelarna var hemsk dåliga. Utöver det (och det usla slutet) så höll sig filmen på en trea rakt igenom.