2.2

Alien Raiders

Det är slutet på ännu en natt på Hastings stormarknad när en grupp maskerade män invaderar affären. De börjar omedelbart mörda flera anställda och besökare och håller resten som gisslan. Gisslantagarna visar sig vara en grupp vetenskapsmän som har hittat och spårat ett utomjordliskt angrepp till affären den natten och de är fast beslutna att lista ut vilka av överlevarna som är utomjordingar och avsluta invasionen till alla pris.

Originaltitel Alien Raiders
Regissör Ben Rock
Manus Julia Fair, David Simkins
Genre 2000-tal, Thriller
Skådespelare Carlos Bernard, Mathew St Patrick, Courtney Ford, Rockmond Dunbar, Joel McCrary, Derek Basco, Samantha Streets, Roberta Bassin, Jeffrey Licon, Bonita Friedericy, Philip Newby

2015-10-31
En käck titel på en inte lika käck film. Men med detta koncept vill jag ha en dos våld med illasinnade aliens. Det fick jag visserligen oxå till viss del, men allt snack sänker ner helheten och nån gång fick jag känslan av en långt avsnitt av X-files. Omslaget har väldigt lite likheter med själva filmen.
precious_death
2015-07-02
med tanke på mina förväntningar så var den fantastisk! Med det sagt, jättebra var den inte! Tyckte den hade ett bra upplägg och idé. Skådisarna funkade - man får ju tänka på vad det är man tittar på. Stämningen var bra. 3an är nära.
Robkiller
2012-12-06
Lågbudgetskräck som utspelar sig i ett snabbköp.... skådisar, manus, ljud, regi och effekter är rent ut sagt usla... men ändå finns det någonting som gör att det är känns sevärt... men jag har faktiskt ingen aning om vad...
FEMELLERETT
2012-11-27
Kom aldrig riktigt igång. (1/2)
Makta
2012-09-23
Trodde det skulle vara skit när jag hörde namnet. Men filmen var faktiskt rätt så bra. Den får en 3a!
Xenox
2012-07-21
Mycket spännande skräckthriller.
Johjt
2012-04-30
Väldigt förutsägbar, känns något 80-90 tal men inget att klaga på. Skön Sci-fi känsla. Manuset var helt okej och skådespeleriet funkade, kul att se Rockmond Dunbar göra någon efter sin insats i Prison Break. Polisens insats känns lite löjlig och filmen hade en del lösa trådar i slutet. Allt som allt, gick att se men inte mer.
amam
2011-11-29
Svag trea. Kändes ganska mycket som en lågbudgetskräckis med starka vibbar från de gamla kultiga filmerna från nittio och åttiotalet. Betyget är snällt och de får det mest för att de lyckats göra relativt mycket med sina uppenbart begränsade resurser. Om man stänger av hjärnan så är det ganska underhållande ändå.
gruso
2011-06-14
Plus för att den var lite mystisk och inte övertydlig i början. Men sen tyckte jag den mest stod och stampade.. och slutet var väl förutsägbart.
Angeliana
2010-12-21
Mycket bättre än jag trodde när man läste handlingen. Slutet var väldigt väldigt förutsägbart dock. Det var något med filmen som kändes väldigt...90 tal.