3.3

Alita: Battle Angel

Flera århundraden i framtiden hittas den övergivna Alita på ett skrotupplag i Iron City av cyberläkaren Ido som tar med sig den medvetslösa Alita till sin klinik. När Alita vaknar upp har hon inget minne kvar om vem hon är eller vilken värld hon befinner sig i - allt är nytt för henne, varje upplevelse är som den första. Samtidigt som hon lär sig ta sig fram i sitt nya liv bland Iron Citys förrädiska gator, försöker Ido skydda Alita från hennes mystiska förflutna. Dessutom försöker hennes nyfunna vän Hugo hjälpa till med att återskapa hennes minnen.

Originaltitel Alita: Battle Angel
Regissör Robert Rodriguez
Manus James Cameron, Laeta Kalogridis
Genre Äventyr, Science Fiction, Action, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Rosa Salazar, Christoph Waltz, Jennifer Connelly, Mahershala Ali, Ed Skrein, Jackie Earle Haley, Keean Johnson, Jorge Lendeborg Jr, Lana Condor, Idara Victor, Jeff Fahey, Eiza González, Derek Mears, Leonard Wu, Marko Zaror, Rick Yune, Hugo Perez

ekneB
2019-11-30
Snygg film med över förväntan bra CGI och action sekvenser! Gillade den mer än jag trodde jag skulle göra. Dock tycker jag att man borde fått ett tydligt avslut i filmen istf en cliffhanger.
Sophie90
2019-11-27
Hej, Jag heter Sophie. Jag är 21 år. Starred i hem porr. Jag vill ladda upp här, men jag är blyg. Kan du betygsätta det,tack? Mitt smeknamn är Sophie98. Lägg till mig på webbplatsen nedan. Jag ska visa dig gratis. Tackar! http://xyab.de/gW
HerrNenne
2019-10-12
Vilket skräp. Kan ana att förlagan är ball och så, men det här var jättetöntigt i nästan varje liten detalj. En tolvåringsfilm. Det största problemet är Alita. Folk kallar den här filmen snygg? det här är den fulaste och mest distraherande cgin jag någonsin har sett. Alita ser fejk ut, men inte som en cyborg, utan snarare som Who Framed Roger Rabbit. Att sätta henne att spela mot riktiga människor, det fungerar helt enkelt inte. Varje liten känslomässig tyngd som man försöker finna i filmen förstörs av att det är en datamålad docka med hyperemotionerande ansikte som agerar. Man behöver inte visa alla tänderna i varje känsla i varje scen. Slutet är jättelarvigt, och till på köpet en cliffhanger/öppnar för uppföljare? Skjut mig.
Zok
2019-08-22
Snyggt och underhållande.
Kimchi
2019-08-11
För mycket CGI, även om det var väntat. Som ett fan av mangan gick jag in med extremt låga förväntningar men blev positivt överraskad. Storyn är inte dum och fightingscenerna är bra trots nämnda CGI. Helt klart riktigt underhållande.
Halofreak92swe
2019-08-04
En extremt underhållande sci-fi med enastående cgi och bra skådespelare. Alita är bedårande söt och ascool! Snygga fightingscener och spännande story där man gärna vill veta mer om bakgrunden till den dystopiska världen efter "The Fall". Filmen slutar såklart med en cliffhanger typ och det kommer säkerligen en uppföljare eller två nån gång. Jag diggar hennes look, med de stora ögonen. Hon ska inte se för mänsklig ut, skådisen som gör hennes motion capture och röst är riktigt duktig.
PeterTheW
2019-07-24
B-ooooring.
abnormal
2019-07-22
Även om flera händelser är förutsägbara är själva filmen bättre än väntat. Alita ser visserligen löjlig ut med sina enorma ögon och späda kropp, men hon slåss inte klassiskt "feminint", vilket är skrämmande ovanligt, och hon tar för sig. Kontexten runt med historien om kriget och kapitalismen som bygger starka (eller svaga) invånare med robotdelar är både intressant och engagerande. Filmen tycker jag slutar jättebra och jag önskar inga uppföljare, men det kommer säkert.
snubbel
2019-07-17
Jävlar så skitdåligt!!
amam
2019-07-14
En B scifi film. Väldigt mycket uncanny valley över Alita. Jag vet inte riktigt varför de körde på animeögon och enormt överbett däremot. Själva filmen är ganska dum, följer i stort sett förväntningarna i mallen för en sån här film helt och hållet. Jag kan inte säga att det var en enda karaktärsutveckling eller vändning i handlingen som man inte såg på flera mil i förväg. Hoppas det inte kommer någon uppföljare.