2.5

All About the Money

Bucum Jackson är en prisjägare och ensamvarg från Miami som lessnat på sitt farliga och föga vinstgivande yrkesval och drömmer om att öppna en detektivbyrå. I brist på startkapital tvingas han ta upp jakten på Reggie Wright, en snabbpratande och självgod fifflare som smitit från borgen. Under förföljandet gömmer sig Reggie i en van, som oturligt nog rattas av ett gäng hänsynslösa rånare på väg att sticka med ett byte på 20 miljoner dollar i diamanter. Deras ledare, den ökände Williamson, är någon som vare sig Reggie eller Bucum längtar efter att jävlas med. Men Reggies plånbok har blivit kvar i bilen, en plånbok som visar sig innehålla 60 miljoner dollar i form av en vinstlott. Jakten på de stora pengarna är igång och den omaka duon måste samarbeta för att få tag på vinstlotten och de värdefulla ädelstenarna!

Originaltitel All About the Benjamins
Regissör Kevin Bray
Manus Ice Cube, Ronald Lang
Genre Komedi, Action, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Ice Cube, Mike Epps, Tommy Flanagan, Carmen Chaplin, Eva Mendes, Valerie Rae Miller, Anthony Giaimo, Jeff Chase, Roger Guenveur Smith

Henkepedia
2011-11-04
En Bad Boys kopia fast mycket roligare.

2011-09-24
Av någon outgrundlig anledning roar Ice Cube mig kungligt.
Spider
2005-08-10
hann bara se lite grann men verkade rolig, måste se hela :D
no3
2005-02-03
den va väl ingen höjdare men den funkade väl å kolla på, var ju lite rolig ibland iallafall..
filipferm
2004-10-23
arru, mkt rolig, och faktiskt sjysst handling för att vara ice cube,
carre006
2004-10-05
utmärkt exempel på en etta. Gav mig verkligen ingenting. Den är tråkig, seg och ointressant.
drend

2003-12-18
helt okej
D-Flex
2003-08-14
Ice Cube är alltid skön. Kan vara lite smårolig och sådär. Diggar den.