2.5

All Eyez on Me

Det här är historien om Tupac Shakur, den legendariske rapparen, poeten, skådespelaren och revolutionären, som har sålt mer än 80 miljoner album över hela världen. Som son till två Svarta Pantrar-aktivister föddes han in i en värld av orättvisor, men Tupacs kamp gav honom hans röst. Ju fler människor som försökte tysta honom, desto starkare blev rösten.

Originaltitel All Eyez on Me
Regissör Benny Boom
Manus Eddie Gonzalez, Jeremy Haft, Steven Bagatourian
Genre 2010-tal, Biografi, Drama
Skådespelare Demetrius Shipp Jr, Danai Gurira, Kat Graham, Hill Harper, Annie Ilonzeh, Lauren Cohan, Keith Robinson, Jamal Woolard, Dominic L Santana, Cory Hardrict, Clifton Powell, Jamie Hector, Deray Davis, Chris Clarke, Ronald Brooks, Jarrett Ellis, Erica Pinkett

Murvel48
2018-10-26
Lite väl fragmentarisk men 2Pacs odödligs musik höjer filmen till en trea.
Raimo_1985
2018-03-18
Jo men den är rätt bra. Men filmen kräver sina förkunskaper, och de har inte jag. Kanske är filmen sämre om man har förkunskaperna, vad vet jag.
setterwall
2017-11-12
Katastrof från början till slut.
myslas
2017-11-08
Som en lektion i hur man inte ska göra en biopic. Här finns inget djup alls utan det är en massa småscener staplade på varandra med en massa hopp i tiden hela tiden. Nära ettan i betyg.
2017-09-03
Vilken jävla kalkonsoppa. Jösses vilken tågolycka. En så viktig, stark och stor artist och aktivist som Tupac förtjänar något mycket mycket bättre.
Hoagie
2017-09-02
Såg fram emot att se en film om Tupac, men blev besviken på allt från skådespeleri till regi och manus. En halvdan tv-produktion kändes det som.
Dutch
2017-08-26
Nostalgi på hög nivå! Så synd att Tupac var en jävla idiot bara.
Genstruktur
2017-08-26
Jag gillade vare sig hiphop eller 2pac när han slog igenom, jag förstod det inte alls. Jag lyssnade mest på hårdrock och grunge har jag för mig och då kunde man ju inte gilla hiphop samtidigt :). På äldre dar har jag dock tagit till mig några hiphopartister och 2pac är en av dessa. Han hade verkligen något unikt, hans röst är så kraftfull och han verkade så mycket mer än bitches and hoes (som jag lätt blir trött på). När jag ser filmen blir jag lite ledsen att jag aldrig kommer få uppleva honom live, det hade varit något! Filmen då? Första timmen är väl sådär minst sagt, hoppigt, taffligt och lite smådåligt skådespeleri här och där. Efter en timme cirka kommer partiet om Death Row och Suge Knight och då lyfter filmen en del tycker jag. Sista 10 minuterna blir det dock sämre igen tyvärr. Synd att en sådan artist inte fick en film som är bättre, det förtjänar han verkligen. Mycket bra musik är det dock! Scenen då Tupac spelar i texten till California Love är mäktig till exempel.
widez
2017-07-04
En ok biografi. Musiken överträffar berättelsen i filmen dock.
colorspace
2017-07-02
Informativ, men extremt dåligt skådespel och för stora tidsmässiga hopp för att man skulle hinna knyta an till karaktärerna.