2.6

All-Star Superman

Baserad på serietidningen med samma namn. Superman är döende men håller det hemligt och Lex Luthor är i fängelse och ska avrättas.

Originaltitel All-Star Superman
Regissör Sam Liu
Manus Dwayne McDuffie
Genre Animerad, Action, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Matthew Gray Gubler (röst), Anthony LaPaglia (röst), Edward Asner (röst), John Di Maggio (röst), Christina Hendricks (röst), Linda Cardellini (röst), Arnold Vosloo (röst), James Denton (röst), Frances Conroy (röst), Alexis Denisof (röst)

DrJW
2016-03-28
Anses att serien med samma namn är en av de bästa Superman serier som har gjorts och den är säkert bra, säkert bättre skriven än denna filmatisering, men har inte läst serien så jag har ingen aning. Denna var faktiskt mycket bra, dock de känns som att vissa delar i handlingen känns mer som sidospår och filmen har även några plotholes.
Hanness
2015-12-19
Helt ok.
AlaRegularis
2014-12-10
Mycket bra, välgjord och underhållande med ett öppet slut som åtminstone jag uppskattar väldigt.
zallaxx
2014-04-23
bästa Superman filmen på länge
Markezzo
2013-04-19
Okej underhållning på vissa ställen. Konceptet i sig är en väldigt intressant ide som kunde bli en bra film. Likt Spiderman 3 så har den får många skurkar. Om den hade fokuserat på Lex, hans dotter och Solaris hade det säkert funkat bättre. Men vad vi får istället är en röra. "Superman är döende, jag vet, låt oss visa hans äventyr med egyptiska spöken, underjordiska ödlor och de tidresande killarna från Bill and Ted."
Vitus
2012-03-07
inte rejält förtjust i hur de förklarar saker, speciellt slutet. fortfarande sevärd med sina stunder dock.